Zespół Szkolno – Przedszkolny we Frydmanie

Oficjalna strona Zespołu Szkolno – Przedszkolnego we Frydmanie

  • Szkoła
    • Patron
    • Historia
    • Nauczyciele
    • Archiwum
  • Dla ucznia i rodzica
    • Zarządzenia
    • Ubezpieczenie
    • Dzwonki
    • Dojazd
    • Podręczniki
    • Rada Rodziców
    • Samorząd uczniowski
    • Sukcesy naszych uczniów
    • Dyżury nauczycieli
    • Regulaminy i procedury
    • Wytyczne dla zdających egzamin
    • RODO
  • Projekty
    • Wolontariat
    • Akademia Mistrzów Techniki
    • Bezpieczna szkoła
    • Indywidualne potrzeby – powszechne możliwości
    • Mieć wyobraźnię miłosierdzia
    • Małopolska Tarcza Humanitarna
    • Szlachetna Paczka
    • Akcja zbierania nakrętek
    • Szkolny Festiwal Nauki
    • Doradztwo zawodowe
    • CodeWeek
      • CodeWeek 2020
      • CodeWeek 2021
      • CodeWeek 2022
  • Przedszkole
    • Aktulaności
    • Nasze prace
      • Pszczółki
        • Archiwum
    • Kontakt
  • Konkursy
    • PROSTO Z POLA NA IDOLA
    • ENJOY READING
  • Rekrutacja
  • Kontakt
  • Kółka zainteresowań
    • Kółko plastyczne 2024/25
    • Laboratoria Przyszłości

Domowe Przedszkole – gr. Biedronki

Tydzień 3, dzień 5

ZAJĄCZEK Z LUSTERKA – zabawa badawcza

  • Zabawa słowna: Kwiatowe rymy – rozwijanie słuchu fonematycznego poprzez tworzenie rymów. Rodzic podaje przykład: Na imieniny dla Anki przyniesiemy sasanki. Następnie podaje imiona (nie tylko), a dzieci dopasowują nazwy kwiatków:

dla Dorotki – stokrotki,

dla Agatki – bratki,

dla Dominiki – słoneczniki,

dla księżniczki – różyczki,

dla Ludwiki – krokusiki.

  • Zajączek z lusterka – zabawa badawcza. Rodzic recytuje fragment wiersza:

 

Zajączek W. Ścisłowski

Siedzi Tomek w oknie,

zajadając pączka.

Siedzi, na dół zerka

i puszcza zajączka –

zajączka z lusterka.

Biega wiec zajączek

po sąsiednim murze

i zagląda w okna,

bo już mu się dłuży

wędrówka samotna.

(…)

 

Rodzic pyta dziecko:

Jakiego zajączka puszczał Tomek?

Co jest potrzebne, żeby pojawił się taki zajączek?

  • Rodzic wskazuje na lusterko zapakowane w ozdobny papier i mówi: Przyszedł do nas zajączek i przyniósł nam paczkę. Jak myślisz, co w niej jest? Rodzic podaje zagadkę:

 

Lustro

Bywa w ramie, bądź bez ramy.

Często się w nim przeglądamy.

Ono zawsze powie szczerze,

czy wyglądam, jak należy.

Dziecko odpowiada. Rodzic odpakowuje lusterko i puszcza zajączka. Następnie pyta:

Do czego jeszcze służy lustro?

Gdzie je można zobaczyć?

Dziecko z pomocą rodzica wymienia różne rodzaje luster (samochodowe, łazienkowe, lusterko stomatologiczne, kieszonkowe itp.)

  • Zabawa ruchowa: Lustra – rodzic wyjaśnia: Jesteś moim lustrem – ja pokazuję ruch, a ty mnie naśladujesz. Pokazuje kilka ruchów, np.: tupanie, kiwanie głową, zataczanie kół oburącz. Po chwili następuje zmiana ról.
  • Zabawy z lusterkiem – dziecko manipuluje lusterkiem, rodzic przypomina o konieczności zachowania ostrożności. Rodzic prosi dziecko: Pokaż, jak wygląda mina, kogoś kto jest bardzo smutny / wesoły / przestraszony … itp. Dziecko stara się podać przyczynę: Jestem smutny / wesoły / przestraszony, ponieważ….

 

ZABAWY RUCHOWE – metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne https://youtu.be/s7uBM3yu_bU

2 kwietnia 2020 przedszkole

Post navigation

Zdalne przedszkole w domu – gr. pięciolatki → ← Domowe Przedszkole – gr. Biedronki
Powered by WordPress | theme SG Double
Otwórz pasek narzędzi Ustaw kontrast

Ustaw kontrast

  • wysoki kontrastwysoki kontrast
  • Resetuj Resetuj
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatnościZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności