TYDZIEŃ III DZIEŃ IV
WIOSNA – obraz H. Weyssenhoffa
- Dziecko słucha wiersza:
WIOSENNE PODARKI
Wczesnym rankiem po cichutku,
wiosna przyszła pomalutku.
Ciepłe dzionki zamówiła,
świeżą zieleń rozrzuciła.
Wiosno, wiosno zostań z nami,
pokryj wkoło świat kwiatami.
Zaproś słonko, by przybyło,
jasno wszystkim zaświeciło.
Z pierwszych kwiatów zrób bukiecik,
Bardzo proszą wszystkie dzieci.
Bożena Forma
- Rozmowa n. t. wiersza. Rodzic zadaje pytania:
Jaka pora roku nadeszła?
Jakie kolory przyniosła?
O co prosiły dzieci?
- Rodzic zapowiada: Wiosna zaprasza cię w tajemnicze miejsce. Zgadnij jakie? Rodzic włącza nagranie ( np.: z YouTube) odgłosów bociana i owadów. Dziecko słucha z zamkniętymi oczami – stara się odgadnąć co to za odgłosy i gdzie można je usłyszeć.
- Rodzic pokazuje zdjęcie reprodukcji i zadaje pytania
Co widzisz na tym obrazie?
Jaka to pora roku? Po czym poznajesz?
Jakich kolorów użył malarz?
Jakie ptaki są na obrazie? Co robią?
Jakie jest niebo, które odbija się w wodzie?
Jakie rośliny malarz namalował?
Jak się nazywają te kwiaty?
Jaki może być tytuł obrazu?
Kto maluje obrazy?
Jakich narzędzi używa? (sztaluga malarska, paleta, pędzle, płótno)
- Wiosenna łąka – dziecko maluje obraz farbami plakatowymi na dużym arkuszu papieru.
MIŁEGO DNIA 😊😊😊