Zespół Szkolno – Przedszkolny we Frydmanie

Oficjalna strona Zespołu Szkolno – Przedszkolnego we Frydmanie

  • Szkoła
    • Patron
    • Historia
    • Nauczyciele
    • Archiwum
  • Dla ucznia i rodzica
    • Zarządzenia
    • Ubezpieczenie
    • Dzwonki
    • Dojazd
    • Podręczniki
    • Rada Rodziców
    • Samorząd uczniowski
    • Sukcesy naszych uczniów
    • Dyżury nauczycieli
    • Regulaminy i procedury
    • Wytyczne dla zdających egzamin
    • RODO
  • Projekty
    • Wolontariat
    • Akademia Mistrzów Techniki
    • Bezpieczna szkoła
    • Indywidualne potrzeby – powszechne możliwości
    • Mieć wyobraźnię miłosierdzia
    • Małopolska Tarcza Humanitarna
    • Szlachetna Paczka
    • Akcja zbierania nakrętek
    • Szkolny Festiwal Nauki
    • Doradztwo zawodowe
    • CodeWeek
      • CodeWeek 2020
      • CodeWeek 2021
      • CodeWeek 2022
  • Przedszkole
    • Aktulaności
    • Nasze prace
      • Pszczółki
        • Archiwum
    • Kontakt
  • Konkursy
    • PROSTO Z POLA NA IDOLA
    • ENJOY READING
  • Rekrutacja
  • Kontakt
  • Kółka zainteresowań
    • Kółko plastyczne 2024/25
    • Laboratoria Przyszłości

Zdalne przedszkole w domu – dzieci pięcioletnie

I TYDZIEŃ KWIETNIA. TEMAT KOMPLEKSOWY: NA WSI TEMAT DNIA : W GOSPODARSTWIE –W OBEJŚCIU

  1. Zabawa słuchowa „Czyj to głos?” Rozpoznawanie głosów zwierząt z wiejskiego podwórka.

https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw

2.Dzielenie wybranych nazw zwierząt na sylaby i na głoski.

3.Czy wiesz jak – nauka liter i nazw zwierząt

https://www.youtube.com/watch?v=fSfdZfmOpj8

4.„Pierwszy spacer” – wyczucie ciężaru. Rodzic instruuje dziecko:

„Kaczuszka postanawia zobaczyć to, co dzieje się dokoła. Wybiera się na spacer. Pokaż, jak kaczuszka przechodzi pod płotkiem”,

„Pokaż, jak kaczuszka maszeruje lekko, cichutko, tak by nikt nie zauważył, że się oddala”,

„Kaczuszka zauważa na drodze duży kamień, chce go podnieść i przenieść w inne miejsce – spróbuj”,

„Kaczuszka zobaczyła, że za drzewem chowa się kot, wystraszyła się i szybko ucieka”,

„Kaczuszka zobaczyła tatę z dziewczynką – kaczuszka chodzi jak zmęczony tata albo lekko podskakuje jak malutka dziewczynka”,

„Na łące chłopiec puszcza bańki, kaczuszka chce je złapać”,

„Kaczuszka zobaczyła staw – pływa wolno, pływa szybko”;

  1. Wysłuchanie piosenki „Na podwórku koło bramy”.

https://www.youtube.com/watch?v=vFf1UYE_gRU&list=RDvFf1UYE_gRU&start_radio=1

Rozmowa na temat treści piosenki. Udzielanie odpowiedzi na pytania:

kto brał udział w rozmowie? (krowa, owca, świnka, kobyła)

kim były te zwierzęta? (mamami)

jak nazywały się ich dzieci? (cielątko, jagniątko, prosiątko, źrebiątko).

  1. „Gospodarz” – zabawa ruchowa utrwalająca orientację w przestrzeni. (Gospodarz mówi – po mojej prawej stronie ustawią się np. owieczki, po lewej ustawią się kurki, za gospodarzem ustawią się kaczuszki, przed gospodarzem ustawią się krówki, później następuje zmiana gospodarza. Rozpoczyna dziecko jako gospodarz).
  2. Poznajemy cyferki ze Smokiem Edziem – liczymy baranki – bajki edukacyjne dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=d8PGGKyLt0M

  1. Zabawa dydaktyczna „Tajemnicze pudełko” – wyciąganie z pudełka i nazywanie produktów pochodzenia zwierzęcego, wskazywanie zwierzęcia, od którego ten produkt pochodzi. (jajko, mleko, kłębek wełny, pióro, skóra, mięso).

9.Bajka o zwierzętach w gospodarstwie

https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA

  1. Jak zrobić kota z talerzyka papierowego?

https://www.youtube.com/watch?v=5RQTTR7t8oA&list=PLNs-EL-p8ySnGZPmYB31XzULcd9fpvdnm

 

30 marca 2020 przedszkole

Post navigation

Domowe Przedszkole – jęz. agnielski → ← Domowe Przedszkole – gr. Biedronki
Powered by WordPress | theme SG Double
Open toolbar Ustaw kontrast

Ustaw kontrast

  • wysoki kontrastwysoki kontrast
  • Reset Reset
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatnościZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności