Tydzień III, dzień 1
WITAMY CIĘ, WIOSNO!
- Nauka wiersza na pamięć:
Niebo stroi się w białe chmurki,
ze snu budzą się rude wiewiórki!
Słońce nas promieniami ogrzewa,
Pojawiają się pąki na drzewach.
Będzie można zdjąć kurtkę zimową!
I kwiatuszki zakwitną na nowo.
Znów będziemy grać w piłkę do woli!
I Wielkanoc się zbliża powoli…
- Rozmowa n. t. utworu.
- Zabawa z elementem ruchu: Złap zielone – dzieci szukają w domu przedmiotów w kolorze zielonym. Inny wariant zabawy – rodzic mówi słowa, gdy dziecko usłyszy, nazwę kojarzącą się z zielonym kolorem klaszcze, tupie, podskakuje. Przykłady słów: żaba, trawa, listek….
- Zabawa: Dokończ… – rodzic mówi początek wiersza – dziecko kończy:
Niebo stroi się w białe …. chmurki,
ze snu budzą się rude ….. wiewiórki itd.
TULIPANY – praca plastyczno-techniczna
- Rodzic pokazuje zdjęcia wiosennych kwiatów, np.: przylaszczka, zawilec, tulipan, żonkil…
- Mama robi kilka wydmuszek, nakłada je na patyczki do szaszłyków. Dziecko ostrożnie maluje wydmuszki na żółto, czerwono, różowo…, wycina zielone listki i dokleja do patyczków. I tulipany gotowe. Można nimi udekorować parapet.
Miłej zabawy😊😊😊