Zespół Szkolno – Przedszkolny we Frydmanie

Oficjalna strona Zespołu Szkolno – Przedszkolnego we Frydmanie

  • Szkoła
    • Patron
    • Historia
    • Nauczyciele
    • Archiwum
  • Dla ucznia i rodzica
    • Zarządzenia
    • Ubezpieczenie
    • Dzwonki
    • Dojazd
    • Podręczniki
    • Rada Rodziców
    • Samorząd uczniowski
    • Sukcesy naszych uczniów
    • Dyżury nauczycieli
    • Regulaminy i procedury
    • Wytyczne dla zdających egzamin
    • RODO
  • Projekty
    • Wolontariat
    • Akademia Mistrzów Techniki
    • Bezpieczna szkoła
    • Indywidualne potrzeby – powszechne możliwości
    • Mieć wyobraźnię miłosierdzia
    • Małopolska Tarcza Humanitarna
    • Szlachetna Paczka
    • Akcja zbierania nakrętek
    • Szkolny Festiwal Nauki
    • Doradztwo zawodowe
    • CodeWeek
      • CodeWeek 2020
      • CodeWeek 2021
      • CodeWeek 2022
  • Przedszkole
    • Aktulaności
    • Nasze prace
      • Pszczółki
        • Archiwum
    • Kontakt
  • Konkursy
    • PROSTO Z POLA NA IDOLA
    • ENJOY READING
  • Rekrutacja
  • Kontakt
  • Kółka zainteresowań
    • Kółko plastyczne 2024/25
    • Laboratoria Przyszłości

Domowe Przedszkole – gr. Biedronki

 

VIII Tydzień

II Dzień

  1. Wysłuchanie wiersza T.Kubiaka: „Ja jestem książka”


Ja jestem książka, twój przyjaciel szczery.
Na moich kartkach rysunki, litery.
Na mych rysunkach ptaki, pola, rzeki,
Kwiaty sprzed domu i księżyc daleki.[…]
Ja jestem książka twój przyjaciel mądry
Ja cię prowadzę przez morza i lądy.
Wędruję z tobą w świat, krajem wzdłuż Wisły,
Lasem zielonym i polem złocistym.
Uczę cię szukać na stawie łabędzi.
Pod świerkiem szyszek, pod dębem żołędzi.

  1. Rozmowa z dzieckiem na temat treści wiersza

Rodzic rozmawia również z dzieckiem o zaletach czytania książek
Książka pomaga nam rozwijać język i słownictwo.
Uczy nas wyrażać myśli i rozumieć innych.
Książka rozwija myślenie.
Książka pobudza fantazję, uczy budować obrazy w wyobraźni.
Książka dostarcza nam wiedzy o innych krajach i kulturach, o przyrodzie, technice, historii, o tym wszystkim, o czym chcielibyśmy dowiedzieć się czegoś więcej.

   3.Rozpoznawanie wybranych książeczek po okładkach – zabawa dydaktyczna.   (Czerwony Kapturek, Śpiąca królewna, Kopciuszek, Złota rybka, Jaś i Małgosia oraz inne które dziecko posiada).

 4.Wysłuchanie piosenki „Bajeczki” – odtworzenie nagrania piosenki, zachęcenie dzieci do uważnego słuchania

                     BAJECZKI

Na półkach mieszkają książeczki.
W książeczkach mieszkają bajeczki.
Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam.
Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam.

W bajeczkach znajdziecie rycerzy,
Królewnę, co spała na wieży.
I dobrych wróżek sto, i czarownicę złą.
I dobrych wróżek sto i czarownicę złą.

Kiedy się dziecko zasłucha,
To wróżki mu szepczą do ucha.
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.

https://chomikuj.pl/annas1/Tematy+kompleksowe/Miejsca+u*c5*bcyteczno*c5*9bci+publicznej*2c+zak*c5*82ady+pracy/Biblioteka/piosenki/01+Bajeczki,1797946945.mp3(audio)

Na półkach mieszkają książeczki.                  (dziecko udaje ,że bierze książkę z półki)

W książeczkach mieszkają bajeczki.              (otwiera ją i przewraca kartki)

Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam. (dziecko przewraca kartki)

Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam. (dziecko przewraca kartki)

W bajeczkach znajdziecie rycerzy,                (dziecko stoi w rozkroku wyprostowane)

Królewnę, co spała na wieży.                                    (złożone dłonie dziecko podkłada pod policzek)

I dobrych wróżek sto,                                   (dziecko rozkłada ręce w bok i poruszają nimi)

i czarownicę złą                                             (robi złą  minę ,rozczapierza palce dłoni)

I dobrych wróżek sto,                                               (dziecko rozkłada ręce w bok i poruszają nimi)

i czarownicę złą.                                           (robi złą  minę ,rozczapierza palce dłoni)

Kiedy się dziecko zasłucha,                          (dziecko przykłada dłonie do uszu)

To wróżki mu szepczą do ucha.                  (pochyla się do rodzica i zasłania sobie dłonią usta)

Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.      (oplata skrzyżowanymi rękami swoje ciało)

Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.      (kołyszę się)

 Utrwalcie słowa piosenki oraz wykonajcie do niej ilustrację ruchową

 

  1. Zestaw zabaw ruchowych

 

„Kołyszą się drzewa”– dziecko ustawia się w parze z rodzicem lub rodzeństwem, tyłem do siebie, trzymając się za ręce wzniesione w bok, wykonują skłony tułowia w prawą i w lewą stronę.

 

„Skaczące króliczki”- dziecko ustawia się w parze z rodzicem i wykonują przysiad do siebie, podskakują w przysiadzie odpychając się dłońmi, starając się nawzajem wytrącić z równowagi.

 

„Mycie podłogi” – dziecko w pozycji  klęcznej umieszcza na podłodze przed sobą gazetę. Następnie kładzie dłonie na gazecie i  przesuwa  obszernymi ruchami gazetę w różnych kierunkach.

 Drodzy Rodzice!

Od jutra 06.05 scenariusze zajęć z dziećmi będą zamieszczane w dzienniku elektronicznym.

Pozdrawiamy

Marta Mosz

Beata Karkula

5 maja 2020 przedszkole

Post navigation

8 dzień maja wolny od zajęć dydaktycznych → ← Informacja dla Rodziców dzieci pięcioletnich
Powered by WordPress | theme SG Double
Otwórz pasek narzędzi Ustaw kontrast

Ustaw kontrast

  • wysoki kontrastwysoki kontrast
  • Resetuj Resetuj
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatnościZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności