VIII Tydzień
II Dzień
- Wysłuchanie wiersza T.Kubiaka: „Ja jestem książka”
Ja jestem książka, twój przyjaciel szczery.
Na moich kartkach rysunki, litery.
Na mych rysunkach ptaki, pola, rzeki,
Kwiaty sprzed domu i księżyc daleki.[…]
Ja jestem książka twój przyjaciel mądry
Ja cię prowadzę przez morza i lądy.
Wędruję z tobą w świat, krajem wzdłuż Wisły,
Lasem zielonym i polem złocistym.
Uczę cię szukać na stawie łabędzi.
Pod świerkiem szyszek, pod dębem żołędzi.
- Rozmowa z dzieckiem na temat treści wiersza
Rodzic rozmawia również z dzieckiem o zaletach czytania książek
Książka pomaga nam rozwijać język i słownictwo.
Uczy nas wyrażać myśli i rozumieć innych.
Książka rozwija myślenie.
Książka pobudza fantazję, uczy budować obrazy w wyobraźni.
Książka dostarcza nam wiedzy o innych krajach i kulturach, o przyrodzie, technice, historii, o tym wszystkim, o czym chcielibyśmy dowiedzieć się czegoś więcej.
3.Rozpoznawanie wybranych książeczek po okładkach – zabawa dydaktyczna. (Czerwony Kapturek, Śpiąca królewna, Kopciuszek, Złota rybka, Jaś i Małgosia oraz inne które dziecko posiada).
4.Wysłuchanie piosenki „Bajeczki” – odtworzenie nagrania piosenki, zachęcenie dzieci do uważnego słuchania
BAJECZKI
Na półkach mieszkają książeczki.
W książeczkach mieszkają bajeczki.
Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam.
Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam.
W bajeczkach znajdziecie rycerzy,
Królewnę, co spała na wieży.
I dobrych wróżek sto, i czarownicę złą.
I dobrych wróżek sto i czarownicę złą.
Kiedy się dziecko zasłucha,
To wróżki mu szepczą do ucha.
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.
Na półkach mieszkają książeczki. (dziecko udaje ,że bierze książkę z półki)
W książeczkach mieszkają bajeczki. (otwiera ją i przewraca kartki)
Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam. (dziecko przewraca kartki)
Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam. (dziecko przewraca kartki)
W bajeczkach znajdziecie rycerzy, (dziecko stoi w rozkroku wyprostowane)
Królewnę, co spała na wieży. (złożone dłonie dziecko podkłada pod policzek)
I dobrych wróżek sto, (dziecko rozkłada ręce w bok i poruszają nimi)
i czarownicę złą (robi złą minę ,rozczapierza palce dłoni)
I dobrych wróżek sto, (dziecko rozkłada ręce w bok i poruszają nimi)
i czarownicę złą. (robi złą minę ,rozczapierza palce dłoni)
Kiedy się dziecko zasłucha, (dziecko przykłada dłonie do uszu)
To wróżki mu szepczą do ucha. (pochyla się do rodzica i zasłania sobie dłonią usta)
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat. (oplata skrzyżowanymi rękami swoje ciało)
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat. (kołyszę się)
Utrwalcie słowa piosenki oraz wykonajcie do niej ilustrację ruchową
- Zestaw zabaw ruchowych
„Kołyszą się drzewa”– dziecko ustawia się w parze z rodzicem lub rodzeństwem, tyłem do siebie, trzymając się za ręce wzniesione w bok, wykonują skłony tułowia w prawą i w lewą stronę.
„Skaczące króliczki”- dziecko ustawia się w parze z rodzicem i wykonują przysiad do siebie, podskakują w przysiadzie odpychając się dłońmi, starając się nawzajem wytrącić z równowagi.
„Mycie podłogi” – dziecko w pozycji klęcznej umieszcza na podłodze przed sobą gazetę. Następnie kładzie dłonie na gazecie i przesuwa obszernymi ruchami gazetę w różnych kierunkach.
Drodzy Rodzice!
Od jutra 06.05 scenariusze zajęć z dziećmi będą zamieszczane w dzienniku elektronicznym.
Pozdrawiamy
Marta Mosz
Beata Karkula