Zespół Szkolno – Przedszkolny we Frydmanie

Oficjalna strona Zespołu Szkolno – Przedszkolnego we Frydmanie

  • Szkoła
    • Patron
    • Historia
    • Nauczyciele
    • Archiwum
  • Dla ucznia i rodzica
    • Zarządzenia
    • Ubezpieczenie
    • Dzwonki
    • Dojazd
    • Podręczniki
    • Rada Rodziców
    • Samorząd uczniowski
    • Sukcesy naszych uczniów
    • Dyżury nauczycieli
    • Regulaminy i procedury
    • Wytyczne dla zdających egzamin
    • RODO
  • Projekty
    • Wolontariat
    • Akademia Mistrzów Techniki
    • Bezpieczna szkoła
    • Indywidualne potrzeby – powszechne możliwości
    • Mieć wyobraźnię miłosierdzia
    • Małopolska Tarcza Humanitarna
    • Szlachetna Paczka
    • Akcja zbierania nakrętek
    • Szkolny Festiwal Nauki
    • Doradztwo zawodowe
    • CodeWeek
      • CodeWeek 2020
      • CodeWeek 2021
      • CodeWeek 2022
  • Przedszkole
    • Aktulaności
    • Nasze prace
      • Pszczółki
        • Archiwum
    • Kontakt
  • Konkursy
    • PROSTO Z POLA NA IDOLA
    • ENJOY READING
  • Rekrutacja
  • Kontakt
  • Kółka zainteresowań
    • Kółko plastyczne 2024/25
    • Laboratoria Przyszłości

Domowe Przedszkole – gr. Biedronki

VIII Tydzień

I Dzień

 

Lubimy książki

1.Zagadka

Rodzic zadaje zagadkę.

„Choć nie ma zamka ani kluczyka często otwierasz ją i zamykasz. W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści, wierszyków , bajek i opowieści”. (książka)

Po odgadnięciu zagadki rodzic prosi aby dziecko przyniosło swoje ulubione książki.

 

  1. Oglądanie książek

 

Rodzic zadaje dziecku pytania:

Czym różnią się od siebie te książeczki?

Czy są tej samej wielkości?

Czy są tej samej grubości?

Czy mają takie same kolory?

Co można znaleźć w książkach?

Gdzie możemy kupić książkę?

Gdzie możemy wypożyczyć książkę?

W jaki sposób dbamy o nasze książki żeby ich nie zniszczyć?

 

  1. Zabawa ruchowa „Książki”

Dziecko zajmuje dowolne miejsce na dywanie. Leży na boku. Na hasło „książki się otwierają”, przechodzi do leżenia na wznak, wyciąga na boki wyprostowane ręce i nogi. Na hasło „książki się zamykają”, powraca do pozycji wyjściowej. Leżenie na bokach, nogi podkurczone. „Książki stoją na regale” przechodzi do stania na baczność.

 

„z książką na głowie”

Wyścigi z książką na głowie. Oczywiście książkę najlepiej zastąpić starymi zeszytami lub tekturką bo podczas zabawy niejednokrotnie spadną dzieciom z głowy. Dlatego w tym przypadku bezpieczniej będzie użyć przedmiotów zastępczych.

  1. Uważne słuchanie czytanego wiersza oraz rozmowa rodzica z dzieckiem na temat szanowania książek.

Smutna książeczka

Pewnego dnia ze swej półeczki,
skoczyły na ziemię wszystkie książeczki.
Razem tańczyły, razem śpiewały,
I bardzo dobrze się rozumiały.
Lecz jena książeczka w kącie została,
taka samotna i taka mała.
Bo wczoraj Basia, jedna z dziewczynek,
karteczki z niej powyrywała
i długopisem strony popisała.
Cichutko w kącie książeczka płakała,
bo do czytania się nie nadawała.
Pamiętajcie zatem dzieci kochane,
że książeczki chcą i lubią być szanowane.

Autor: Olga Adamowicz

 

  1. „Zakładka do książki”

 Wykonanie pracy plastyczno – technicznej techniką dowolną.

 

3 maja 2020 przedszkole

Post navigation

Domowe Przedszkole – jęz. angielski → ← Informacja dla rodziców dzieci w przedszkolu
Powered by WordPress | theme SG Double
Otwórz pasek narzędzi Ustaw kontrast

Ustaw kontrast

  • wysoki kontrastwysoki kontrast
  • Resetuj Resetuj
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatnościZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności