Zespół Szkolno – Przedszkolny we Frydmanie

Oficjalna strona Zespołu Szkolno – Przedszkolnego we Frydmanie

  • Szkoła
    • Patron
    • Historia
    • Nauczyciele
    • Archiwum
  • Dla ucznia i rodzica
    • Zarządzenia
    • Ubezpieczenie
    • Dzwonki
    • Dojazd
    • Podręczniki
    • Rada Rodziców
    • Samorząd uczniowski
    • Sukcesy naszych uczniów
    • Dyżury nauczycieli
    • Regulaminy i procedury
    • Wytyczne dla zdających egzamin
    • RODO
  • Projekty
    • Wolontariat
    • Akademia Mistrzów Techniki
    • Bezpieczna szkoła
    • Indywidualne potrzeby – powszechne możliwości
    • Mieć wyobraźnię miłosierdzia
    • Małopolska Tarcza Humanitarna
    • Szlachetna Paczka
    • Akcja zbierania nakrętek
    • Szkolny Festiwal Nauki
    • Doradztwo zawodowe
    • CodeWeek
      • CodeWeek 2020
      • CodeWeek 2021
      • CodeWeek 2022
  • Przedszkole
    • Aktulaności
    • Nasze prace
      • Pszczółki
        • Archiwum
    • Kontakt
  • Konkursy
    • PROSTO Z POLA NA IDOLA
    • ENJOY READING
  • Rekrutacja
  • Kontakt
  • Kółka zainteresowań
    • Kółko plastyczne 2024/25
    • Laboratoria Przyszłości

Zdalne przedszkole w domu – gr. pięciolatki

Szanujemy książki /czwartek/

Zabawy matematyczne

Wskaż liczbę na owocach https://szaloneliczby.pl/wskaz-liczbe-na-owocach/

Płytki domino https://szaloneliczby.pl/plytki-domino/

Policz kropki https://szaloneliczby.pl/policz-kropki/

  1. Słuchanie listu książki do dzieci -wprowadzenie do tematu.

Drogie dzieci!

My, proszę dzieci, nie lubimy siedzieć w szufladzie w czasie zimy

ani za piecem sterczeć w lecie, jak jakie śmiecie czy rupiecie!

Ze strachu bledną nasze twarze, gdy ktoś kredkami po nas maże.

A przecież, drodzy Przyjaciele do szczęścia trzeba nam niewiele.

Jakaś półeczka czy szuflada świetnie się dla nas właśnie nada.

Kącik bezpieczny, czysty, suchy, by nie dosięgły nas maluchy…

Nie macie półki, Moi Mili? To może byście ją zrobili?

Młotek, deseczka, gwóźdź, obcążki…Tatuś pomoże. Czołem!

  1. Dziecko zastanawia się kto jest nadawcą listu (KSIĄŻKA )
  2. Pokaz. Rodzic przedstawia dziecku dwie książki – zadbaną i zniszczoną i prosi o porównanie obu rekwizytów. Dziecko wypowiadają się nt ich wyglądu : duża-mała, czysta-brudna, gruba, cienka, stara, zniszczona.

4.Rodzic zadaje pytania dziecku: O co apelują do nas książki? Dlaczego w tej książce są zagięte kartki? O co proszą książki swoich czytelników? Dlaczego powinniśmy je szanować? W jaki sposób?

  1. Ułożenie na podstawie własnych spostrzeżeń zasad poszanowania książek

– REGULAMIN POSZANOWANIA KSIĄŻEK.

– Myj ręce przed czytaniem.

– Nie zginaj rogów kartek.

– Używaj zakładki.

– Nie wyrywaj kartek z książki.

– Nie pisz i nie rysuj w książce.

– Nie czytaj przy jedzeniu.

– Nie śliń palców przy odwracaniu kartek.

– Obłóż książkę w papier lub folię.

– Napraw ją gdy się rozkleja.

– Nie zginaj cienkiej książki w rulon.

  1. Czy to prawda, czy też nie?- zabawa dydaktyczna.

Dzieci otrzymują dwie tabliczki z buźkami: wesoła, smutna. Rodzic czyta kolejno zdania na temat wyglądu książki lub sposobu korzystania z niej, a zadaniem dzieci jest stwierdzenie (określenie) czy zdanie jest prawdziwe lub dotyczy prawidłowego zachowania –  dzieci podnoszą wesołą buźkę, jeśli zdanie jest nieprawdziwe lub odnosi się do złego traktowania książki – dziecko podnosi smutną minkę.

– Ładna i czysta okładka książki /uśmiechnięta/

– Poplamione kartki,/smutna/

– Pozaginane rogi, /smutna/

– Książkę oglądamy brudnymi rękoma /smutna/

– Gdy jemy obiad oglądamy książkę /smutna/

– Rzucam książką o podłogę /smutna/

– Książkę odkładam na półkę /uśmiechnięta/

– Gdy chcemy kupić książkę idziemy do apteki./smutna/

– Gdy chcemy wypożyczyć książkę, idziemy do biblioteki./uśmiechnięta/

– Książka ma wiele stron, które są z papieru./ uśmiechnięta/

– Żeby zaznaczyć miejsce, w którym czytamy, zaginamy róg kartki./smutna/

  1. Ruchowa interpretacja wiersza „Książeczka” K. Pac – Gajewskiej.

W książeczce płynie rzeczka, (wykonanie rękami ruchu fal)

w książeczce szumi las. (naśladowanie kołyszących się drzew)

W prześlicznych tych książeczkach

tysiące przygód masz. (naśladowanie oglądania książki)

Książeczka cię powiedzie (marsz)

na strome szczyty skał, (składanie rąk nad głową)

z niej możesz się dowiedzieć,

gdzie niedźwiedź zimą spał. (ułożenie głowy na rękach, jak do snu)

Jak świerszczyk grał na skrzypcach, (naśladowanie gry na skrzypcach)

jak morzem płynął śledź, (wysunięcie rąk do przodu)

i co robiła Wikcia, (wzruszenie ramion)

by same piątki mieć. (pokazanie całej dłoni)

Lecz chroń i szanuj książki (grożenie palcem)

i kartek nie drzyj też,

wpierw dobrze umyj rączki, (naśladowanie mycia rąk)

a potem książki bierz. (ruch rozkładania książki

  1. 8. Zagadka

Kiedy przerwać musisz książki swej czytanie,

włóż ją do środka, niech w książce zostanie.

Ona Ci przypomni, dokąd trzeba wrócić,

kiedy na czytanie chęć tobie powróci (zakładka do książki)

  1. Ciekawostki o książkach

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KSI%C4%84%C5%BBKI-CIEKAWOSTKI-1.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KSI%C4%84%C5%BBKI-CIEKAWOSTKI-2.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KSI%C4%84%C5%BBKI-CIEKAWOSTKI-3.pdf

 

29 kwietnia 2020 przedszkole

Post navigation

Informacja KRUS → ← Domowe Przedszkole – logopedia
Powered by WordPress | theme SG Double
Open toolbar Ustaw kontrast

Ustaw kontrast

  • wysoki kontrastwysoki kontrast
  • Reset Reset
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatnościZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności