Zespół Szkolno – Przedszkolny we Frydmanie

Oficjalna strona Zespołu Szkolno – Przedszkolnego we Frydmanie

  • Szkoła
    • Patron
    • Historia
    • Nauczyciele
    • Archiwum
  • Dla ucznia i rodzica
    • Zarządzenia
    • Ubezpieczenie
    • Dzwonki
    • Dojazd
    • Podręczniki
    • Rada Rodziców
    • Samorząd uczniowski
    • Sukcesy naszych uczniów
    • Dyżury nauczycieli
    • Regulaminy i procedury
    • Wytyczne dla zdających egzamin
    • RODO
  • Projekty
    • Wolontariat
    • Akademia Mistrzów Techniki
    • Bezpieczna szkoła
    • Indywidualne potrzeby – powszechne możliwości
    • Mieć wyobraźnię miłosierdzia
    • Małopolska Tarcza Humanitarna
    • Szlachetna Paczka
    • Akcja zbierania nakrętek
    • Szkolny Festiwal Nauki
    • Doradztwo zawodowe
    • CodeWeek
      • CodeWeek 2020
      • CodeWeek 2021
      • CodeWeek 2022
  • Przedszkole
    • Aktulaności
    • Nasze prace
      • Pszczółki
        • Archiwum
    • Kontakt
  • Konkursy
    • PROSTO Z POLA NA IDOLA
    • ENJOY READING
  • Rekrutacja
  • Kontakt
  • Kółka zainteresowań
    • Kółko plastyczne 2024/25
    • Laboratoria Przyszłości

Domowe Przedszkole – gr. Biedronki

VI Tydzień

V Dzień

 

1.W kontakcie z naturą – filmik ekologiczny dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

2.Bajka edukacyjna – proekologiczna

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY

  1. Rodzic mówi dziecku, że będzie czytał opowiadanie, którego bohaterami będą dzieci.

Zadaniem dziecka jest uważne słuchanie i wykonywanie czynności, o których opowiada rodzic (czynności podane w nawiasie). Rodzic podpowiada na bieżąco dziecku, co ma robić.

 Opowiadanie:

Dawno, dawno temu, a może wcale nie tak dawno. Wśród lasów, łąk i pól było niewielkie miasteczko. W miasteczku tym mieszkały dzieci, które bardzo lubiły leśne wycieczki. Pewnego dnia dzieci zapakowały do plecaków soki, zbożowe batoniki, jogurty, owoce oraz przygotowane przez rodziców kanapki (pakowanie do plecaka). Zabrały także ulubione zabawki. Ucałowały rodziców: „Cmok, cmok!” (dziecko daje buziaki), pomachały na pożegnanie (dziecko macha ręką) i wybrały się na piknik. Szły dróżką przez las (dziecko maszeruje), aż dotarły na piękną leśną polanę. Na polanie pięknie pachniały kwitnące dookoła kwiaty (dziecko wdycha powietrze nosem), z daleka słychać było piękny śpiew ptaków (dziecko nasłuchuje). Dzieci rozłożyły kocyk. A ponieważ były bardzo głodne i spragnione wyciągnęły z plecaków ulubione zbożowe batoniki, jogurty i soki (dziecko rozpakowuje plecak). Kiedy się najadły i napiły, papierki i puste butelki i kubeczki od jogurtów zostawiły na trawie (dziecko rzuca śmieci na trawę). Dzieci rozpoczęły wesołą zabawę. Skakały na skakance (dziecko skacze). Bawiły się w berka i w chowanego (dziecko zakrywa twarz rękami). Kiedy słońce zaczęło się chować za horyzont postanowiły wrócić do domu. Zabrały kocyk, plecaki i wróciły do domu (dziecko maszeruje, a następnie siada). W lesie zrobiło się cicho, ale jakoś dziwnie. Zwierzęta nie chciały przyjść na leśną polanę. Ptaki nie śpiewały. Kwiaty smutno zwiesiły swoje główki.

  1. Rodzic po skończonej zabawie zaprasza dziecko, żeby usiadło i zadaje pytania.

Dlaczego w lesie było cicho i dziwnie?

Rodzic prosi dziecko, aby oceniło postępowanie bohaterów bajki.

  1. „Zaśmiecony las i czysty las”- wykonanie prostych prac plastycznych z wykorzystaniem 2 kartek formatu A4, kredek i plasteliny.

Następnie rodzic zadaje pytania:

  • Do którego lasu chętniej wybrałyby się na spacer i dlaczego?
  • W którym lesie zwierzętom żyje się lepiej?
  • Czy śmieci zagrażają zwierzętom? W jaki sposób?
  • Skąd się biorą w lesie śmieci?
  • Co powinno się zrobić ze śmieciami, gdy idziemy do lasu na spacer?
  • Czy jest nam przyjemnie teraz siedzieć wśród tych śmieci?
  • Gdzie powinny trafiać śmieci?

6. Wysłuchanie piosenki pt.: Ziemia, wyspa zielona:

https://miastodzieci.pl/piosenki/ziemia-wyspa-zielona/

 

Nie warto mieszkać na Marsie,
nie warto mieszkać na Wenus.
Na Ziemi jest życie ciekawsze,
powtarzam to każdemu .

Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.

Chcę poznać życie delfinów
i wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla
i z kotem móc się bawić.

Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.

Posadźmy kwiatów tysiące.
Posadźmy krzewy i drzewa,
niech z nieba uśmiecha się słońce,
pozwólmy ptakom śpiewać.

Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.

 

23 kwietnia 2020 przedszkole

Post navigation

Zdalne przedszkole w domu – gr. pięciolatki → ← Zdalne przedszkole w domu – gr. pięciolatki
Powered by WordPress | theme SG Double
Otwórz pasek narzędzi Ustaw kontrast

Ustaw kontrast

  • wysoki kontrastwysoki kontrast
  • Resetuj Resetuj
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatnościZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności