Zespół Szkolno – Przedszkolny we Frydmanie

Oficjalna strona Zespołu Szkolno – Przedszkolnego we Frydmanie

  • Szkoła
    • Patron
    • Historia
    • Nauczyciele
    • Archiwum
  • Dla ucznia i rodzica
    • Zarządzenia
    • Ubezpieczenie
    • Dzwonki
    • Dojazd
    • Podręczniki
    • Rada Rodziców
    • Samorząd uczniowski
    • Sukcesy naszych uczniów
    • Dyżury nauczycieli
    • Regulaminy i procedury
    • Wytyczne dla zdających egzamin
    • RODO
  • Projekty
    • Wolontariat
    • Akademia Mistrzów Techniki
    • Bezpieczna szkoła
    • Indywidualne potrzeby – powszechne możliwości
    • Mieć wyobraźnię miłosierdzia
    • Małopolska Tarcza Humanitarna
    • Szlachetna Paczka
    • Akcja zbierania nakrętek
    • Szkolny Festiwal Nauki
    • Doradztwo zawodowe
    • CodeWeek
      • CodeWeek 2020
      • CodeWeek 2021
      • CodeWeek 2022
  • Przedszkole
    • Aktulaności
    • Nasze prace
      • Pszczółki
        • Archiwum
    • Kontakt
  • Konkursy
    • PROSTO Z POLA NA IDOLA
    • ENJOY READING
  • Rekrutacja
  • Kontakt
  • Kółka zainteresowań
    • Kółko plastyczne 2024/25
    • Laboratoria Przyszłości

Zdalne przedszkole w domu – gr. pięciolatki

Polska – legendy /poniedziałek/

  1. O SMOKACH Z MITÓW I LEGEND – oglądanie prezentacji przedstawiającej różne smoki, porównywanie wyglądu smoków, wyszukiwanie różnic.

https://www.youtube.com/watch?v=HkajKy9Od4I

  1. Ćwiczenia słuchu fonematycznego: wybrzmiewanie słowa „smoczek” z cmoknięciem w trakcie wypowiadania głoski „o”, wyodrębnianie kolejnych głosek w wyrazie „smok”, układanie zdań z wyrazem „smok”.

3.Słuchanie legendy – o Smoku Wawelskim –

https://www.youtube.com/watch?v=7Q_ejE0QTtg

wypowiedzi dzieci na temat baśni. Jakie postacie występują w legendzie?

 Jak wyglądał smok?

 Dlaczego mieszkańcy Krakowa bali się smoka?

 Kto pokonał smoka?

 W jaki sposób szewczyk pokonał smoka?

4, Zabawa matematyczna

Dziecko ma przed sobą liczmany/ np. kamyki, guziki, koraliki itp./. Mama  mówi: Król Krak zaprosił na przyjęcie 6 gości (pokazuje 6 liczmanów). W sali mieszczą się tylko dwa stoły. Jak mogą usiąść goście, aby przy każdym stole było ich po tyle samo? Dziecko samodzielnie wykonuje zadanie. Mama zadaje to samo pytanie, zmieniając ilość gości oraz stołów (np. 9 gości przy 3 stołach itp.)

  1. Zabawa ruchowa „Smok i owieczki”:/z Rodzicami i rodzeństwem/

Dzieci – „owieczki” spokojnie pasą się na łące; z jednej strony pokoju,  w oznaczonej linami smoczej jamie ukrywa się „smok”. Na sygnał dany przez Rodzica smok wybiega ze swojej jamy i stara się złapać jak najwięcej owieczek, które zabiera ze sobą do smoczej jamy. Smok może łapać owieczki tylko na łące; kiedy schowają się do zagrody nie mogą być już łapane. Gdy smok złapie umówioną liczbę owieczek, zabawa zaczyna się od początku.

  1. Ćwiczenie logorytmiczne „Smok”: Dzieci wypowiadają słowa rymowanki inscenizując kolejne zdania:

Idzie smok do przodu

Idzie smok do tyłu

Rozgląda się wokoło

i ryczy wesoło.

  1. Smok Wawelski – piosenka do nauki dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=UEDujCiSLYo

  1. Zabawa dramowa „W smoczej jamie”:

Dzieci przechodzą kolejno obok (uformowanej z szarego papieru) jamy bardzo groźnego smoka i starają się przekazać emocje, jakie mogły towarzyszyć kiedyś rycerzom

  1. „Jak można pokonać smoka bez użycia siły?” – burza mózgów:

gromadzenie pomysłów i pochwała najciekawszych propozycji.

  1. Słuchanie wiersza W. Badalskiej „Przepraszam, smoku (ballada o uprzejmym rycerzu)”:

https://www.youtube.com/watch?v=0LcuejGyMSU

  1. Jak zrobić smoka z rolki?- praca plastyczna

https://www.youtube.com/watch?v=QkJobLU4i-E

  1. „Smok idzie” – zabawa ruchowa:

Jedno z dzieci jest smokiem, który siedzi w smoczej jamie. Dzieci biegają w rozsypce w różnych kierunkach; na hasło „Smok idzie!” zastygają w bezruchu. Smok wychodzi na łowy obserwując bacznie teren; jeśli zauważy, że któreś dzieci porusza się zabiera je do swojej jamy.

Dodatkowo dla wytrwałych ćwiczenia grafomotoryczne

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/szlaczki/szlaczki-l-9.pdf

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/szlaczki/szlaczki-do-druku-03.pdf

 

 

19 kwietnia 2020 przedszkole

Post navigation

Domowe Przedszkole – jęz. angielski → ← Domowe Przedszkole – gr. Biedronki
Powered by WordPress | theme SG Double
Otwórz pasek narzędzi Ustaw kontrast

Ustaw kontrast

  • wysoki kontrastwysoki kontrast
  • Resetuj Resetuj
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatnościZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności