Zespół Szkolno – Przedszkolny we Frydmanie

Oficjalna strona Zespołu Szkolno – Przedszkolnego we Frydmanie

  • Szkoła
    • Patron
    • Historia
    • Nauczyciele
    • Archiwum
  • Dla ucznia i rodzica
    • Zarządzenia
    • Ubezpieczenie
    • Dzwonki
    • Dojazd
    • Podręczniki
    • Rada Rodziców
    • Samorząd uczniowski
    • Sukcesy naszych uczniów
    • Dyżury nauczycieli
    • Regulaminy i procedury
    • Wytyczne dla zdających egzamin
    • RODO
  • Projekty
    • Wolontariat
    • Akademia Mistrzów Techniki
    • Bezpieczna szkoła
    • Indywidualne potrzeby – powszechne możliwości
    • Mieć wyobraźnię miłosierdzia
    • Małopolska Tarcza Humanitarna
    • Szlachetna Paczka
    • Akcja zbierania nakrętek
    • Szkolny Festiwal Nauki
    • Doradztwo zawodowe
    • CodeWeek
      • CodeWeek 2020
      • CodeWeek 2021
      • CodeWeek 2022
  • Przedszkole
    • Aktulaności
    • Nasze prace
      • Pszczółki
        • Archiwum
    • Kontakt
  • Konkursy
    • PROSTO Z POLA NA IDOLA
    • ENJOY READING
  • Rekrutacja
  • Kontakt
  • Kółka zainteresowań
    • Kółko plastyczne 2024/25
    • Laboratoria Przyszłości

Domowe Przedszkole – gr. Biedronki

VI Tydzień

I Dzień

Dbamy o środowisko

 

 

  • Zabawa: „Zatkany nos” 

 

Dziecko zostaje poproszone o zatkanie nosa i buzi na kilka/kilkanaście sekund. Następnie rodzic zadaje pytania: 

∙ Czego nie możemy robić kiedy mamy zatkany nos? Oddychać. 

∙ Czym oddychamy? Powietrzem. 

∙ Co by się stało gdybyśmy dłużej trzymali zatkane nosy? Udusilibyśmy się. 

 Wniosek z zabawy: Nie można żyć bez powietrza. 

 

  • Zabawa „Dmuchanie balonu” 

 

Rodzic nadmuchuje balon i pyta: Dlaczego ten balon rośnie? 

Następnie puszcza nadmuchany balon i zadaje kolejne pytania: 

∙ Co stało się z balonem? ∙ 

Gdzie znajduje się powietrze? ∙ 

Czy widzimy powietrze? ∙ 

Jeżeli go nie widzimy, to skąd wiemy, że jest? ∙ 

Czy możemy je złapać? ∙ 

Czy powietrze ma smak? 

Wniosek z zabawy: Powietrze jest wszechobecne, bezbarwne, bezwonne, nie ma smaku. 

 

  • Pytania dotyczące zanieczyszczenia powietrza

 

 

Komu jest potrzebne powietrze? Ludzie, zwierzęta, rośliny 

    Dlaczego czasami powietrze jest brudne/zanieczyszczone? 

    Co jest powodem zanieczyszczeń powietrza? Dymy  

   Jakie dymy spotykamy na co dzień? 

   W jaki sposób powstają dymy? Jakie mają zabarwienie?

   Dziecko wspólne z Rodzicem wymienia źródła dymu: dymy z kominów domów,   fabryk, ognisk, pożaru lasu, dym z samochodu, motocyklu, papierosa. 

 Rodzic za pomocą stron internetowych pokazuje dziecku zdjęcia przedstawiające różne rodzaje dymów i uzupełnia informacje na temat ich powstawania. 

Jakie są kolory dymów? 

Zwrócenie uwagi dzieci na kolory dymów: 

∙ czysty biały dym- bezpieczny, 

∙ szare, czarne, o niejednolitej barwie –dymy złe, niebezpieczne, 

∙ białe dymy papierosowe- niebezpieczne. 

 Czy przebywanie w dymie zapewnia nam zdrowie? ∙ Zwrócenie uwagi na niebezpieczny wpływ dymów (zanieczyszczonego powietrza) na środowisko, zdrowie ludzi, zwierząt i stan roślin. 

W jaki sposób możemy zapobiegać powstawaniu dymów? 

Czego nie należy spalać w kominkach domowych, piecach, na ogniskach aby nie powstawały „złe, niebezpieczne dymy”? 

Nie wolno spalać: ∙ plastików, butelek plastikowych, ∙ foliowych toreb, siatek, ∙ drukowanego kolorowego papieru, ∙ leków, kosmetyków, chemii domowej, ∙ starych opon, dętek, ∙ przewodów, kabli ∙ baterii, żarówek ∙ mokrego drewna, liści. 

Rodzic opowiada dziecku o tym, że zanieczyszczenia powietrza można mierzyć/monitorować.

Kolor niebieski i ciemnoniebieski informuje: jest bardzo dobrze, możesz korzystać ze „świeżego” powietrza bez ograniczeń; 

Kolor zielony; informuje: osoby wrażliwe (dzieci, osoby starsze) powinny ograniczyć aktywność ruchową w pobliżu ruchliwych szlaków komunikacyjnych 

Kolor żółty radzi: wybieraj na spacer tereny odległe od ulic o dużym natężeniu ruchu i dzielnic mieszkaniowych opalanych węglem;

Kolor pomarańczowy ostrzega: aktywność ruchowa na wolnym powietrzu wskazana tylko dla osób zdrowych, zostaw samochód w domu; 

Kolor czerwony alarmuje: jeżeli masz kłopoty ze zdrowiem pozostań w domu.

 

  • Dlaczego musimy zadbać o czyste powietrze? 

 

Czym jest SMOG? (filmik do oglądnięcia wspólnie z dzieckiem)

https://www.youtube.com/watch?v=baJQkO9G6uk

 

19 kwietnia 2020 przedszkole

Post navigation

Zdalne przedszkole w domu – gr. pięciolatki → ← Zdalne przedszkole w domu – gr. pięciolatki
Powered by WordPress | theme SG Double
Otwórz pasek narzędzi Ustaw kontrast

Ustaw kontrast

  • wysoki kontrastwysoki kontrast
  • Resetuj Resetuj
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatnościZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności