Zespół Szkolno – Przedszkolny we Frydmanie

Oficjalna strona Zespołu Szkolno – Przedszkolnego we Frydmanie

  • Szkoła
    • Patron
    • Historia
    • Nauczyciele
    • Archiwum
  • Dla ucznia i rodzica
    • Zarządzenia
    • Ubezpieczenie
    • Dzwonki
    • Dojazd
    • Podręczniki
    • Rada Rodziców
    • Samorząd uczniowski
    • Sukcesy naszych uczniów
    • Dyżury nauczycieli
    • Regulaminy i procedury
    • Wytyczne dla zdających egzamin
    • RODO
  • Projekty
    • Wolontariat
    • Akademia Mistrzów Techniki
    • Bezpieczna szkoła
    • Indywidualne potrzeby – powszechne możliwości
    • Mieć wyobraźnię miłosierdzia
    • Małopolska Tarcza Humanitarna
    • Szlachetna Paczka
    • Akcja zbierania nakrętek
    • Szkolny Festiwal Nauki
    • Doradztwo zawodowe
    • CodeWeek
      • CodeWeek 2020
      • CodeWeek 2021
      • CodeWeek 2022
  • Przedszkole
    • Aktulaności
    • Nasze prace
      • Pszczółki
        • Archiwum
    • Kontakt
  • Konkursy
    • PROSTO Z POLA NA IDOLA
    • ENJOY READING
  • Rekrutacja
  • Kontakt
  • Kółka zainteresowań
    • Kółko plastyczne 2024/25
    • Laboratoria Przyszłości

Domowe Przedszkole – gr. Biedronki

TYDZIEŃ III, dzień 3

Dzień III

Przyleciały wiosną ptaki – na podstawie wiersza A. Galica

  • Dziecko słucha wiersza:

Słońce mocno nam przygrzewa,

Trawa już zielona.

Idzie wiosna, a z nią ptaki

Przyleciały do nas.

I ćwierkają, i gęgają, nowe gniazda zakładają.

I świergocą, i klekocą znów jesteśmy tu.

 Szare gęsi i jaskółki

Hen z dalekich krajów

Kraski, dudki i kukułki

Na wiosnę wracają.

Kolorowe stroszą piórka

Na wiosny spotkanie.

 Gdzieś wysoko na kominie

Bocian ma mieszkanie.

  • Rodzic rozmawia z dzieckiem n. t. utworu – dziecko poznaje nazwy ptaków przylatujących z ciepłych krajów.
  • Gimnastyka buzi i języka. Rodzic czyta tekst, pokazując odpowiednie ruchy – dziecko naśladuje:

Nadeszła wiosna. Za oknem słuchać było śpiew ptaków ( dziecko naśladuje głosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniu (kląska, uderza szerokim językiem o podniebienie). Na łące zobaczył bociany (kle, kle). Zatrzymał się na leśnej polanie ( prrrr ). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizuje wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wdech nosem, chwilę zatrzymuje powietrze – bezdech – i długo wypuszcza ustami). Było ciepło i przyjemnie (uśmiecha się rozchylając wargi). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty: zawilce i sasanki. Pachniało wiosną (dziecko oddycha głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami) i kichnął (apsik). W tym momencie zauważył przeciskającego  się przez zarośla zaspanego jeża (ziewa). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu (kląskanie).

  • Zabawa ruchowa: Rób tak – Nie rób tak! Rodzic demonstruje różne ruchy, mówiąc jednocześnie: Rób tak! lub Nie rób tak! Zadaniem dziecka jest naśladowanie ruchów rodzica, gdy słyszy: Rób tak! Kiedy dziecko usłyszy: Nie rób tak! Stoi bez ruchu. Pamiętamy o zmianie ról.

MIŁEJ ZABAWY 😊😊😊

 

 

 

31 marca 2020 przedszkole

Post navigation

Domowe Przedszkole – logopedia → ← „Szkoła z TVP” – nowy projekt Telewizji Polskiej i Ministerstwa Edukacji Narodowej
Powered by WordPress | theme SG Double
Otwórz pasek narzędzi Ustaw kontrast

Ustaw kontrast

  • wysoki kontrastwysoki kontrast
  • Resetuj Resetuj
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatnościZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności