TYDZIEŃ III, dzień 3
Dzień III
Przyleciały wiosną ptaki – na podstawie wiersza A. Galica
- Dziecko słucha wiersza:
Słońce mocno nam przygrzewa,
Trawa już zielona.
Idzie wiosna, a z nią ptaki
Przyleciały do nas.
I ćwierkają, i gęgają, nowe gniazda zakładają.
I świergocą, i klekocą znów jesteśmy tu.
Szare gęsi i jaskółki
Hen z dalekich krajów
Kraski, dudki i kukułki
Na wiosnę wracają.
Kolorowe stroszą piórka
Na wiosny spotkanie.
Gdzieś wysoko na kominie
Bocian ma mieszkanie.
- Rodzic rozmawia z dzieckiem n. t. utworu – dziecko poznaje nazwy ptaków przylatujących z ciepłych krajów.
- Gimnastyka buzi i języka. Rodzic czyta tekst, pokazując odpowiednie ruchy – dziecko naśladuje:
Nadeszła wiosna. Za oknem słuchać było śpiew ptaków ( dziecko naśladuje głosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniu (kląska, uderza szerokim językiem o podniebienie). Na łące zobaczył bociany (kle, kle). Zatrzymał się na leśnej polanie ( prrrr ). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizuje wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wdech nosem, chwilę zatrzymuje powietrze – bezdech – i długo wypuszcza ustami). Było ciepło i przyjemnie (uśmiecha się rozchylając wargi). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty: zawilce i sasanki. Pachniało wiosną (dziecko oddycha głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami) i kichnął (apsik). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża (ziewa). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu (kląskanie).
- Zabawa ruchowa: Rób tak – Nie rób tak! Rodzic demonstruje różne ruchy, mówiąc jednocześnie: Rób tak! lub Nie rób tak! Zadaniem dziecka jest naśladowanie ruchów rodzica, gdy słyszy: Rób tak! Kiedy dziecko usłyszy: Nie rób tak! Stoi bez ruchu. Pamiętamy o zmianie ról.
MIŁEJ ZABAWY 😊😊😊