Zespół Szkolno – Przedszkolny we Frydmanie

Oficjalna strona Zespołu Szkolno – Przedszkolnego we Frydmanie

  • Szkoła
    • Patron
    • Historia
    • Nauczyciele
    • Archiwum
  • Dla ucznia i rodzica
    • Zarządzenia
    • Ubezpieczenie
    • Dzwonki
    • Dojazd
    • Podręczniki
    • Rada Rodziców
    • Samorząd uczniowski
    • Sukcesy naszych uczniów
    • Dyżury nauczycieli
    • Regulaminy i procedury
    • Wytyczne dla zdających egzamin
    • RODO
  • Projekty
    • Wolontariat
    • Akademia Mistrzów Techniki
    • Bezpieczna szkoła
    • Indywidualne potrzeby – powszechne możliwości
    • Mieć wyobraźnię miłosierdzia
    • Małopolska Tarcza Humanitarna
    • Szlachetna Paczka
    • Akcja zbierania nakrętek
    • Szkolny Festiwal Nauki
    • Doradztwo zawodowe
    • CodeWeek
      • CodeWeek 2020
      • CodeWeek 2021
      • CodeWeek 2022
  • Przedszkole
    • Aktulaności
    • Nasze prace
      • Pszczółki
        • Archiwum
    • Kontakt
  • Konkursy
    • PROSTO Z POLA NA IDOLA
    • ENJOY READING
  • Rekrutacja
  • Kontakt
  • Kółka zainteresowań
    • Kółko plastyczne 2024/25
    • Laboratoria Przyszłości

Domowe Przedszkole – gr. Biedronki

Tydzień III dzień 2

ILE TULIPANÓW ? – zabawy matematyczne

  • Zabawa: Zapachy – rodzic z dzieckiem wykonują pary zapachowych pojemniczków ( słoiczki, plastikowe pojemniczki po jogurtach) ze szczelnym zamknięciem, wsypują zioła o mocnym zapachu (np.: miętę, majeranek, rumianek, granulowany czosnek) lub wkładają waciki nasączone olejkami zapachowymi (np.: cytrynowym, sosnowym). Powstają pary pojemników o takim samym zapachu (jeden oznaczony jest np. zielonym paskiem, a drugi nie). Dziecko otrzymuje jeden pojemnik, wącha go, a następnie szuka drugiego pojemnika o takim samym zapachu.
  • Zabawy matematyczne: Ile tulipanów? Więcej, mniej, czy tyle samo?
  • Rodzic recytuje wiersz:

Balkon

Na balkonie Jadzi rosną tulipany.

Żółte i czerwone w donicach glinianych.

Czerwonych jest więcej.

Żółtych zaś mniej…o trzy.

Ciekawe, czy dzieci mają dobre oczy?

Czy potrafią rozwiązać, tak trudne zadanie

Z ustaleniem kolorów i różnic w dodatku?

A gdy je rozwiążą, wezmą kredki w dłonie

I już kolorowo będzie na balkonie.

  • Rodzic pyta dziecko:

Ile tulipanów rosło na balkonie Jadzi?

W jakich kolorach były kwiatki?

Czy było ich tyle samo?

  • Rodzic przygotowuje kartoniki z kolorowymi kropkami (6 kartoników z żółtymi i czerwonymi kropkami – 3 kropki, 4 kropki, 5 kropek) i trzy narysowane donice. Rodzic mówi: Mama poprosiła Jadzię, żeby zrobiła spis zakupów w sklepie ogrodniczym. Jadzia narysowała tyle kolorowych kropek ile mają kupić cebulek. Do pierwszej donicy trzeba kupić 3 cebulki czerwone i 5 żółtych. Dziecko wyszukuje wśród kartoników kartonik z 3 czerwonymi kropkami i z 5 żółtymi i układa w pierwszej donicy. Rodzic kontynuuje: Do drugiej donicy trzeba kupić 5 czerwonych cebulek i 3 żółte. Do trzeciej – 4 czerwone i 4 żółte. Dziecko przelicza kropki, porównuje liczebność zbiorów , używa określeń: mniej o, więcej o, tyle samo. Rozumie, że elementów jest tyle samo niezależnie od sposobu ich ułożenia.
  • Zabawa ruchowa z elementem podskoku: Piłeczki
30 marca 2020 przedszkole

Post navigation

Zdalne przedszkole w domu – dzieci pięcioletnie → ← Domowe Przedszkole – jęz. agnielski
Powered by WordPress | theme SG Double
Otwórz pasek narzędzi Ustaw kontrast

Ustaw kontrast

  • wysoki kontrastwysoki kontrast
  • Resetuj Resetuj
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatnościZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności