II Tydzień
IV Dzień
- Zestaw zabaw ruchowych
„Kotki”
Wiosenna pogoda zachęca kotki do zabaw. Dziecko czworakuje w różnych kierunkach. Na sygnał kotek „się turla” wykonuje obroty po podłodze, robiąc koci grzbiet. Ponowny sygnał zaprasza do czworakowania.
„Lustro”
Rodzic z dzieckiem siadają naprzeciwko siebie. Zadanie polega na wykonywaniu takich samych ruchów, jakie zaprezentuje rodzic lub dziecko. Ruchy mogą być dowolne, ważne aby były wykonywane dokładnie i najpierw powoli a później coraz szybciej.
„Biegamy”
Dziecko biega do muzyki. W przerwie wykonuje polecenia rodzica: – stań na jednej nodze – zrób przysiad – połóż się na podłodze i zrób „rowerek” – połóż się na brzuchu i pokołysz się na boki – usiądź na dywanie z wyprostowanymi nogami i spróbuj złapać się za stopy
- Masażyk „Idzie Ola do przedszkola”.
Dziecko z rodzicem lub rodzeństwem dobierają się parami. Najpierw rodzic z pary masuje plecy dziecka. Potem następuje zamiana ról.
Idzie Ola do przedszkola – palce rąk maszerują od dołu pleców ku górze
I wesoło sobie skacze – delikatne pukanie w plecy, podskakiwanie
Misie, lalki już czekają – głaskanie na przemian prawą i lewą dłoni
Zaraz je zobaczę – układamy dłonie na łopatkach, robimy słoneczka
Przyszedł także mały Olek – palce obu rąk maszerują od dołu pleców ku górze
Narysował koło – oburącz zakreślamy koła
Bierze klocki, samochody – delikatnie pukamy wszystkimi palcami, potem ruch falisty
Bawi się wesoło – oburącz zakreślamy koła
3.Czytanie przez rodzica wiersza A. Łady – Grodzickiej „Wiosenne kwiaty”
„Wiosenne kwiaty”
Już kwiaty zakwitają
W lasach, ogrodach i na łąkach
– mówią o tym, że nadszedł
Czas wiosny i słonka.
Przyszły do nas kwiaty w gości
W swej wiosennej szacie,
Popatrzcie uważnie, może je poznacie?
Pierwszy to przebiśnieg biały.
Drugi – to stokrotka, kwiatek bardzo mały,
Trzeci jest jak złota łąka,
To kaczeniec cały w pakach.
Czwarty to krokus fioletowy,
Piąty – tulipan purpurowy,
I szósty – to żonkil w żółtym kolorze,
Ten ostatni słoneczny kwiatek
Do wazonu włożę.
Analiza treści wiersza. Udzielenie odpowiedzi na pytania:
O czym mówi wiersz? (wiersz mówi nam o tym, że nadeszła wiosna, że zakwitły wszędzie już kwiaty)
Jakie kwiaty występują w wierszu? ( przebiśnieg, stokrotka, kaczeniec, krokus, tulipan, żonkil)
Czy znacie jeszcze jakieś inne kwiaty wiosenne? (pierwiosnki, sasanki, zawilce, bratki, fiołki, hiacynt)
- Pokaz kwiatów z prezentacji multimedialnej „wiosenne kwiaty”.
5 „Wiosenne kwiaty” – wykonanie pracy plastycznej.
Dowolna forma i metoda wykonania.