Zespół Szkolno – Przedszkolny we Frydmanie

Oficjalna strona Zespołu Szkolno – Przedszkolnego we Frydmanie

  • Szkoła
    • Patron
    • Historia
    • Nauczyciele
    • Archiwum
  • Dla ucznia i rodzica
    • Zarządzenia
    • Ubezpieczenie
    • Dzwonki
    • Dojazd
    • Podręczniki
    • Rada Rodziców
    • Samorząd uczniowski
    • Sukcesy naszych uczniów
    • Dyżury nauczycieli
    • Regulaminy i procedury
    • Wytyczne dla zdających egzamin
    • RODO
  • Projekty
    • Wolontariat
    • Akademia Mistrzów Techniki
    • Bezpieczna szkoła
    • Indywidualne potrzeby – powszechne możliwości
    • Mieć wyobraźnię miłosierdzia
    • Małopolska Tarcza Humanitarna
    • Szlachetna Paczka
    • Akcja zbierania nakrętek
    • Szkolny Festiwal Nauki
    • Doradztwo zawodowe
    • CodeWeek
      • CodeWeek 2020
      • CodeWeek 2021
      • CodeWeek 2022
  • Przedszkole
    • Aktulaności
    • Nasze prace
      • Pszczółki
        • Archiwum
    • Kontakt
  • Konkursy
    • PROSTO Z POLA NA IDOLA
    • ENJOY READING
  • Rekrutacja
  • Kontakt
  • Kółka zainteresowań
    • Kółko plastyczne 2024/25
    • Laboratoria Przyszłości

Domowe Przedszkole – gr. Biedronki

II Tydzień

IV Dzień

  1. Zestaw zabaw ruchowych

„Kotki”

Wiosenna pogoda zachęca kotki do zabaw. Dziecko czworakuje w różnych kierunkach. Na sygnał kotek „się turla” wykonuje obroty po podłodze, robiąc koci grzbiet. Ponowny sygnał zaprasza do czworakowania.

„Lustro”

Rodzic z  dzieckiem siadają naprzeciwko siebie. Zadanie polega na wykonywaniu takich samych ruchów, jakie zaprezentuje rodzic lub dziecko. Ruchy mogą być dowolne, ważne aby były wykonywane dokładnie i najpierw  powoli a później coraz szybciej.

„Biegamy”

Dziecko biega do muzyki. W przerwie wykonuje polecenia rodzica: – stań na jednej nodze – zrób przysiad – połóż się na podłodze i zrób „rowerek” – połóż się na brzuchu i pokołysz się na boki – usiądź na dywanie z wyprostowanymi nogami i spróbuj złapać się za stopy

 

  1. Masażyk „Idzie Ola do przedszkola”.

Dziecko z rodzicem lub rodzeństwem dobierają się parami. Najpierw rodzic z pary masuje plecy dziecka. Potem następuje zamiana ról.
Idzie Ola do przedszkola – palce rąk maszerują od dołu pleców ku górze
I wesoło sobie skacze – delikatne pukanie w plecy, podskakiwanie
Misie, lalki już czekają – głaskanie na przemian prawą i lewą dłoni
Zaraz je zobaczę – układamy dłonie na łopatkach, robimy słoneczka
Przyszedł także mały Olek – palce obu rąk maszerują od dołu pleców ku górze
Narysował koło – oburącz zakreślamy koła
Bierze klocki, samochody – delikatnie pukamy wszystkimi palcami, potem ruch falisty
Bawi się wesoło – oburącz zakreślamy koła

3.Czytanie przez rodzica wiersza A. Łady – Grodzickiej „Wiosenne kwiaty”
„Wiosenne kwiaty”

Już kwiaty zakwitają
W lasach, ogrodach i na łąkach
– mówią o tym, że nadszedł
Czas wiosny i słonka.

Przyszły do nas kwiaty w gości
W swej wiosennej szacie,
Popatrzcie uważnie, może je poznacie?
Pierwszy to przebiśnieg biały.
Drugi – to stokrotka, kwiatek bardzo mały,
Trzeci jest jak złota łąka,
To kaczeniec cały w pakach.
Czwarty to krokus fioletowy,
Piąty – tulipan purpurowy,
I szósty – to żonkil w żółtym kolorze,
Ten ostatni słoneczny kwiatek
Do wazonu włożę.

 

 

Analiza treści wiersza. Udzielenie odpowiedzi na pytania:

O czym mówi wiersz? (wiersz mówi nam o tym, że nadeszła wiosna, że zakwitły wszędzie już kwiaty)
Jakie kwiaty występują w wierszu? ( przebiśnieg, stokrotka, kaczeniec, krokus, tulipan, żonkil)
Czy znacie jeszcze jakieś inne kwiaty wiosenne? (pierwiosnki, sasanki, zawilce, bratki, fiołki, hiacynt)

  1. Pokaz kwiatów z prezentacji multimedialnej „wiosenne kwiaty”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5  „Wiosenne kwiaty” – wykonanie pracy plastycznej.  

      Dowolna forma i metoda wykonania.

   

25 marca 2020 przedszkole

Post navigation

Domowe przedszkole – jęz. angielski → ← Domowe Przedszkole – logopedia
Powered by WordPress | theme SG Double
Open toolbar Ustaw kontrast

Ustaw kontrast

  • wysoki kontrastwysoki kontrast
  • Reset Reset
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatnościZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności