II Tydzień
III Dzień
- Zestaw porannych zabaw ruchowych
„Mucha na suficie”
Dziecko leży na brzuchu i porusza uniesionymi w górę rękami i nogami – naśladuje poruszającą się muchę.
„Taniec”
Przy rytmicznej muzyce tańczą poszczególne części ciała dziecka: po kolei głowa, ręce, biodra, nogi, tańczy całe ciało.
„Przyleciały ptaki”
Dziecko biega w kierunku ustalonym przez rodzica z rozłożonymi szeroko ramionami.
- Opowieść ruchowa – „Wiosenny spacer”
Odeszła już zima (machanie rękami na pożegnanie), witamy piękną, słoneczną wiosnę (oklaski). Wszyscy maszerujemy,(rodzice i dziecko) idziemy do lasu, aby na leśnej polanie szukać strumyka. Nadsłuchujemy śpiewu leśnych ptaków (odgłosy leśnych ptaków), rozglądamy się po lesie – słuchajcie, czy słyszycie, to chyba wiewiórki skaczą z gałęzi na gałąź, zabawimy się w nie (naśladowanie skakania wiewiórek). Maszerujemy dalej. Ciekawa jestem, czy niedźwiedzie obudziła już wiosna. Może uda się nam wypatrzyć niedźwiedzia przez lornetkę (dziecko patrzy przez lornetkę). Czy słyszycie, to chyba niedźwiedzie obudziły się ze snu zimowego (marsz z przechylaniem się na boki). Niedźwiedzie powróciły do swoich legowisk, a my idziemy dalej. Dotarliśmy na leśną polanę (O… jest strumyczek). Podejdźmy pomału i ostrożnie blisko strumyka, do którego przychodzą wszystkie zwierzęta napić się wody. Musimy trochę odpocząć. Siadamy przy strumyku, ale ostrożnie, żeby nie zmoczyć nóg.
- Masażyk relaksacyjny „Strumyczek”
Tu płynie strumyczek, (rysujemy na plecach linię prostą wzdłuż kręgosłupa) faluje, wiruje. (rysujemy na plecach dziecka linię falistą)
Tu się srebrzy, tam ginie,(delikatnie drapiemy je po plecach, wsuwamy palce za kołnierz) a tam znowu wypłynie. (rysujemy na plecach linię prostą wzdłuż kręgosłupa).
Wtem przemknęła wiewiórka, (delikatnie szczypiąc, wędrujemy po plecach na skos dłonią) zaświeciły dwa słoneczka, (zataczamy dłońmi koła na plecach).
Spadł drobniutki deszczyk.(leciutko stukamy opuszkami palców w plecy dziecka na dole) Czy cię przeszedł dreszczyk? (niespodziewanie, delikatnie szczypiemy je w kark).
- „Fasolka i groszek”- zakładamy hodowlę
Potrzebne będą:
– 2 niewielkie słoiczki, gaza i woda
albo
– 2 niewielkie doniczki i ziemia
Rodzic przygotowuje nasiona zielonego lub pachnącego groszku i fasoli. Dziecko klasyfikuje nasiona, wskazuje różnice i podobieństwa, przelicza których ziaren jest więcej, a których mniej. (Rodzic zadaje pytania). Rodzic może również przekroić ziarna , a dziecko ogląda co jest w środku.(Przekrojone ziarna należy wyrzucić).Następnie sadzimy przygotowane nasiona w dowolnie wybranych pojemnikach i podlewamy. Prowadzimy wspólne obserwacje z dzieckiem.
- Etykietka „Fasolka i groch”
Na małych kartkach dziecko rysuje ziarno grochu i fasoli i z pomocą rodzica przykleja je na doniczkach dla oznaczenia hodowli.