Zespół Szkolno – Przedszkolny we Frydmanie

Oficjalna strona Zespołu Szkolno – Przedszkolnego we Frydmanie

  • Szkoła
    • Patron
    • Historia
    • Nauczyciele
    • Archiwum
  • Dla ucznia i rodzica
    • Zarządzenia
    • Ubezpieczenie
    • Dzwonki
    • Dojazd
    • Podręczniki
    • Rada Rodziców
    • Samorząd uczniowski
    • Sukcesy naszych uczniów
    • Dyżury nauczycieli
    • Regulaminy i procedury
    • Wytyczne dla zdających egzamin
    • RODO
  • Projekty
    • Wolontariat
    • Akademia Mistrzów Techniki
    • Bezpieczna szkoła
    • Indywidualne potrzeby – powszechne możliwości
    • Mieć wyobraźnię miłosierdzia
    • Małopolska Tarcza Humanitarna
    • Szlachetna Paczka
    • Akcja zbierania nakrętek
    • Szkolny Festiwal Nauki
    • Doradztwo zawodowe
    • CodeWeek
      • CodeWeek 2020
      • CodeWeek 2021
      • CodeWeek 2022
  • Przedszkole
    • Aktulaności
    • Nasze prace
      • Pszczółki
        • Archiwum
    • Kontakt
  • Konkursy
    • PROSTO Z POLA NA IDOLA
    • ENJOY READING
  • Rekrutacja
  • Kontakt
  • Kółka zainteresowań
    • Kółko plastyczne 2024/25
    • Laboratoria Przyszłości

Zdalne przedszkole w domu – gr. pięciolatki

Kwiaty pachnące na łące /poniedziałek/

  1. Zabawy ruchowe dla dzieci – odcinek 1- rozgrzewka

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

  1. Rozwiązanie zagadki

„ Zielony dywan , a na nim kwiatów tyle

Piją z nich nektar pszczoły, osy i motyle”/łąka/

Zapoznanie z tematem zajęć. Swobodne wypowiadanie dziecka własnych myśli, wrażeń i spostrzeżeń na temat zdrowego i aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Udzielanie odpowiedzi dziecka  na pytania Rodzica:

– Co można znaleźć na łące?

– Co można robić na łące? (zbierać kwiatki, uprawiać sporty, odpocząć i słuchać odgłosów natury, zrobić biwak itp.)

– Czego nie należy robić? (rozpalać ogniska, niszczyć przyrody, śmiecić, nie wolno łapać owadów itp.)

– Gdzie mogą spędzić czas wolny osoby mieszkające w mieście? (w parku).

3.Rozpoznawanie odgłosów „ Na łące”

https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0

4.Słuchanie wiersza „Łąka” M. Buczkówny

Na łąkę trzeba iść rano

Kiedy jeszcze jest rosa –

Cichutko przystanąć

I słuchać

Jak brzęczy pszczoła jak bąk a jak osa

Patrzeć jak skrzydła motyli

Zamykają się i otwierają

Jak mała biedronka

Na łódce z listka płynie

Po zielonym kołysaniu –

A potem trzeba się pochylić

Nad każdym kwiatem

I zapytać jak mu na imię

– Rozmowa na temat treści wiersza

Opowieść ruchowa „Spacer na łąkę”.

Jest pogoda słonko świeci, dziś na łąkę idą dzieci – raz, dwa, trzy.

(dzieci maszerują rytmicznie przy akompaniamencie np. stukanie klockami)

A tu nagle pada deszczyk – kap, kap, kap.

(dzieci w przysiadzie uderzają rytmicznie o podłogę)

I po liściach tak szeleści – szur, szur, szur.

(dzieci pocierają dłonią o dłoń)

Deszcz ustaje – słonko świeci i na łąkę biegną dzieci – hyc, hyc, hyc.

(dzieci biegają i rytmicznie podskakują)

Dzieci bawią się z ochotą, nagle patrzą – wszędzie błoto – hop, hop, hop.

(dzieci robią duże podskoki – Rodzic wyznacza rytm)

Jest pogoda słonko świeci  żabka wyszła im naprzeciw – bęc, bęc, bęc.

(dzieci rytmicznie naśladują skoki żabki)

5.Rozmowa przy ilustracjach na temat „ Rośliny łąkowe”

https://www.youtube.com/watch?v=bgYeAZm8mqk

  1. Rosną sobie kwiatki – piosenka do nauki https://www.youtube.com/watch?v=9L4RS3kS9qc
  2. Stemplowana łąka – praca plastyczna

https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc

  1. Wędrówki Skrzata Borówki – Łąka /edukacyjny program dla dzieci przedstawiający świat przyrody i ekologii/

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

  1. Podział na sylaby

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-3-2.pdf

Połącz w pary

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-4-1.pdf

Połącz obrazek z jego cieniem

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-5-1.pdf

 

 

 

 

3 maja 2020 przedszkole

Post navigation

Informacja dla Rodziców dzieci pięcioletnich → ← Domowe Przedszkole – jęz. angielski
Powered by WordPress | theme SG Double
Open toolbar Ustaw kontrast

Ustaw kontrast

  • wysoki kontrastwysoki kontrast
  • Reset Reset
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatnościZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności