Zespół Szkolno – Przedszkolny we Frydmanie

Oficjalna strona Zespołu Szkolno – Przedszkolnego we Frydmanie

  • Szkoła
    • Patron
    • Historia
    • Nauczyciele
    • Archiwum
  • Dla ucznia i rodzica
    • Zarządzenia
    • Ubezpieczenie
    • Dzwonki
    • Dojazd
    • Podręczniki
    • Rada Rodziców
    • Samorząd uczniowski
    • Sukcesy naszych uczniów
    • Dyżury nauczycieli
    • Regulaminy i procedury
    • Wytyczne dla zdających egzamin
    • RODO
  • Projekty
    • Wolontariat
    • Akademia Mistrzów Techniki
    • Bezpieczna szkoła
    • Indywidualne potrzeby – powszechne możliwości
    • Mieć wyobraźnię miłosierdzia
    • Małopolska Tarcza Humanitarna
    • Szlachetna Paczka
    • Akcja zbierania nakrętek
    • Szkolny Festiwal Nauki
    • Doradztwo zawodowe
    • CodeWeek
      • CodeWeek 2020
      • CodeWeek 2021
      • CodeWeek 2022
  • Przedszkole
    • Aktulaności
    • Nasze prace
      • Pszczółki
        • Archiwum
    • Kontakt
  • Konkursy
    • PROSTO Z POLA NA IDOLA
    • ENJOY READING
  • Rekrutacja
  • Kontakt
  • Kółka zainteresowań
    • Kółko plastyczne 2024/25
    • Laboratoria Przyszłości

Zdalne przedszkole w domu – gr. pięciolatki

Moje książki   / poniedziałek/

  1. Zabawy matematyczne

Porównywanie liczb https://szaloneliczby.pl/porownywanie-liczb-do-10/

Rozpoznawanie liczb ze słuchu (1-10) https://szaloneliczby.pl/rozpoznawanie-liczb-ze-sluchu-1-10/

Uporządkuj liczby https://szaloneliczby.pl/uporzadkuj-liczby-do-10/

2.„Ślady prowadzące do…” – zabawa tropiąca wprowadzająca w temat zajęć. Dzieci siedzą na dywanie. Rodzic wskazuje na ślady prowadzące za drzwi pokoju. Wybrane dziecko podąża śladami i odnajduje plecak. Mama zadaje zagadkę dotyczącą przedmiotów w plecaku.

„Choć nie ma zamka ani kluczyka

Często otwierasz ją i zamykasz.

W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści,

wierszyków , bajek i opowieści”.

(książka)

Po odgadnięciu przez dzieci zagadki, wybrane dziecko otwiera plecak i wyjmuje z niego książki z bajkami dla dzieci. Wspólne oglądanie książek. Rodzic zadaje dzieciom pytania:

– Czym różnią się od siebie te książeczki?

-Czy są tej samej wielkości?

-Czy są tej samej grubości?

-Czy mają takie same kolory?

-Co można znaleźć w książkach?

-Gdzie możemy kupić książkę?

-Gdzie możemy wypożyczyć książkę?

-W jaki sposób dbamy o nasze książki żeby ich nie zniszczyć?

Dzieci  odpowiadają.

  1. Poczytaj mi tato poczytaj mi mamo – piosenka do nauki

https://www.youtube.com/watch?v=EJ1ycDmGhCU

  1. Zabawa ruchowa „Książeczki na półeczki”. Dziecko segreguje książeczki na półce według wielkości. Na dolnej półce z nr. 1 książki największe, w środkowej półce z nr. 2 książki średniej wielkości, na najwyższej półce z nr. 3 książeczki najmniejsze. Przeliczanie książek na półkach. Porównywanie liczebności. O ile więcej, o ile mniej.
  2. Zbiór kart pracy „Pomóż Fenkowi odnieść książki do biblioteki”, „Policz książki na półkach”, „Uporządkuj książki alfabetycznie” z pomocą mamy i „Połącz w pary pasujące obrazki”

https://fenek.pl/img/pdf/karty_pracy_miejsca.pdf

  1. „Prośba książeczki”. Oprócz książek w plecaku znajdował się także list od książeczki. Rodzic odczytuje list.

Drogie dzieci!

Piszę do Was bo tylko Wy możecie pomóc! Złośliwy czarnoksiężnik zrobił psikusa – ukrył litery tworzące nazwę pewnego domku. Jeśli odgadniecie wszystkie zagadki, dowiecie się kto mieszka w tym domku oraz jak nazywa się ten dom. Wiem, że sobie poradzicie i tym samym uwolnicie mieszkańców tego niezwykłego domu. Trzymam za was kciuki!

Wasza przyjaciółka Książeczka

Zagadki:

1-. Jej czerwony płaszczyk widać już z daleka. Gdy przez las idzie, wilk już na nią czeka. (Czerwony Kapturek)

2- Tego chłopca i dziewczynkę z bajki pamiętacie. Sprytem wiedźmę przechytrzyli w piernikowej chacie. (Jaś i Małgosia)

3- Jak inne zwierzęta cztery łapy ma, lecz tylko na tylnych buty ma dwa. Choć czasem mruczy, to myszy nie goni, kapelusz z piórkiem ma na swej skroni.(Kot w butach)

4- W łupince orzecha wygodnie sypiała, w pyłku kwiatowym co dzień się kąpała. A choć najmniejszą dziewczynką była, od dużych kłopotów się nie ochroniła. (Calineczka)

5- Był bajkowym pajacykiem co miał ludzki głos, lecz gdy głosem tym nakłamał rósł mu nos. (Pinokio)

Dzieci podają rozwiązanie zagadek. Każda zagadka to jedna litera (1 – b, 2-a,

3- j, 4-e,  5-k) . Dom bajek ( wyraz : Dom jest podany, do odgadnięcia jest drugi

wyraz: bajek) – odczytanie powstałej nazwy przez chętne dziecko.

  1. Dawno, dawno temu…. – snujemy bajkę ( ćwiczenie twórcze). Rodzic zaczyna historię po czym rzuca włóczkę do dziecka – tamto do kolejnego .W efekcie czego tworzy się pajęczyna i bajka.

8. Dodatkowo „Przygody kota Filemona” audiobook. Czyta Marian Opania https://www.youtube.com/watch?v=9ABKbhjqLlg

Szlaczki

https://mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2019/04/24/1064

https://mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2019/04/24/1065

https://mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2019/04/24/1044

https://mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2019/04/24/1059

 

 

 

26 kwietnia 2020 przedszkole

Post navigation

Zdalne przedszkole w domu – gr. pięciolatki → ← Domowe Przedszkole – jęz. angielski
Powered by WordPress | theme SG Double
Otwórz pasek narzędzi Ustaw kontrast

Ustaw kontrast

  • wysoki kontrastwysoki kontrast
  • Resetuj Resetuj
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatnościZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności