TYDZIEŃ V DZIEŃ V
Ptaki na podwórku
- Wierszyk do rysowania: Jajko
Leżały dwa jaja na wysokiej grzędzie ( dziecko rysuje poziomą linię od lewej do prawej na wysokości czubka głowy)
A czyje to, czyje duże jajko będzie (rysuje oburącz kształt dużego jajka)
Leżały dwa jajka na wysokiej grzędzie (rysuje poziomą linię od lewej do prawej na wysokości czubka głowy)
A czyje to, czyje małe jajko będzie (rysuje oburącz kształt małego jajka)
Jedno małe, drugie duże, jedno gęsie, drugie kurze (rysuje na zmianę kształt małego i dużego jajka)
- Żółte kuleczki – zabawy matematyczne na podstawie wiersza I. Laris
,,Czubatka mamą”
sł. Irena Laris
Wysiedziała kwoka bielutkie jajeczka.
Wylęgły się żółte kuleczki puchate.
Wodziła je drogą po łące, gdzie rzeczka.
Dumne, że do mamy podobne i taty.
Kuleczki tak za nią równiutko się toczą.
Czubatka prowadzi w tę, to w tamtą stronę.
Tu smaczne ziarenko, tam robaczki zoczą.
Na końcu najmniejsze, to zawsze spóźnione
-zgrabniutko i lekko, poruszać się w chodzie,
skrzydełka czasami rozwinąć na boki.
Wykąpać czyściutko w piaseczku- nie w wodzie!.
I z gracją, jak mama, małe stawiać kroki.
– Raz idą, a rzeczka tuż obok przepływa.
O zgrozo! Plusnęły i prądem niesione już płyną!
Na brzegu Kwoka głową kiwa.
Na końcu najmniejsze, to zawsze spóźnione
. A Czubatka biega, wciąż po brzegu wkoło.
– Potopią się jeszcze Te moje malusie!
– A kulki żółciutkie pływają wesoło.
Na pewno już wiecie- były to kaczusie.
Po wysłuchaniu wiersza dziecko odpowiada na pytania: Co się wykluło z jajek? Jak miała na imię kura? Co zrobiły pisklęta, gdy zobaczyły wodę? O co martwiła się Czubatka? Dlaczego hodujemy kury, kaczki, indyki czy gęsi? Rodzic układa na stole 5 sylwet kurczaków i owali (jajka) tak, aby kurczątka były schowane pod „jajkami”. Dziecko liczy jajka od lewej do prawej i podaje ich liczbę (5). Potem rodzic zabiera owale (jajko pękło) i pokazują się pisklęta. Dziecko je liczy od lewej i podaje ich liczbę (5).
- Kogut – praca plastyczna
Miłego dnia 😊😊😊