Zespół Szkolno – Przedszkolny we Frydmanie

Oficjalna strona Zespołu Szkolno – Przedszkolnego we Frydmanie

  • Szkoła
    • Patron
    • Historia
    • Nauczyciele
    • Archiwum
  • Dla ucznia i rodzica
    • Zarządzenia
    • Ubezpieczenie
    • Dzwonki
    • Dojazd
    • Podręczniki
    • Rada Rodziców
    • Samorząd uczniowski
    • Sukcesy naszych uczniów
    • Dyżury nauczycieli
    • Regulaminy i procedury
    • Wytyczne dla zdających egzamin
    • RODO
  • Projekty
    • Wolontariat
    • Akademia Mistrzów Techniki
    • Bezpieczna szkoła
    • Indywidualne potrzeby – powszechne możliwości
    • Mieć wyobraźnię miłosierdzia
    • Małopolska Tarcza Humanitarna
    • Szlachetna Paczka
    • Akcja zbierania nakrętek
    • Szkolny Festiwal Nauki
    • Doradztwo zawodowe
    • CodeWeek
      • CodeWeek 2020
      • CodeWeek 2021
      • CodeWeek 2022
  • Przedszkole
    • Aktulaności
    • Nasze prace
      • Pszczółki
        • Archiwum
    • Kontakt
  • Konkursy
    • PROSTO Z POLA NA IDOLA
    • ENJOY READING
  • Rekrutacja
  • Kontakt
  • Kółka zainteresowań
    • Kółko plastyczne 2024/25
    • Laboratoria Przyszłości

Zdalne przedszkole w domu – gr. pięciolatki

Wielkie sprzątanie – środa

  1. Bajka edukacyjna – proekologiczna

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY

  1. Ekologia piosenka do nauki

https://www.youtube.com/watch?v=tRjjS-Pw9Fg

  1. Segreguj odpady, to opłaca się nam wszystkim

https://www.youtube.com/watch?v=JgH6iXKxyJE

Felka rady jak segregować odpady

https://www.youtube.com/watch?v=m6hDlbWWGKw

  1. Segregujemy odpady – zabawy matematyczne – ćwiczenia w segregowaniu.

Na dywanie mama rozsypuje odpadki z różnego materiału. Dziecko ma za zadanie posegregować śmieci do odpowiednich worków (zbiorów). Zwrócenie uwagi na to, że niektóre pozostałe odpady nie pasujące do worków takie jak baterie, lekarstwa, zepsute urządzenia elektryczne trzeba specjalnie przetwarzać, bo są bardzo szkodliwe dla środowiska. Rodzic zachęca dziecko  do segregowania odpadów razem z nimi w domu.

5„Co możemy zrobić z tymi odpadami”? Zapoznanie z symbolem recyklingu, który oznacza ponowne przetwarzanie odpadów. Ze zbierania i segregowania śmieci płyną liczne korzyści.

Jaki może być dalszy los tych odpadów? Czy odpady możemy wykorzystywać ponownie? Z makulatury i starych szmat produkuje się papier. Dzięki temu nie musimy ścinać drzew, których drewno też używamy do produkcji papieru. Z plastikowych odpadów powstają tworzywa sztuczne oraz nowe opakowania plastikowe. Szkło przetapiają huty szkła. Służą do wyrobu nowych opakowań szklanych. Złom jest przetapiany w hutach na metale, z których produkuje się np. karoserie samochodów. Ze starych aluminiowych puszek powstają nowe. Dziecko wymyśla do czego mogą być wykorzystane odpady.

  1. Zabawa ruchowa z gazetą.

Rodzic rozkłada gazety na podłodze (tyle gazet, ile jest dzieci), dzieci swobodnie biegają po sali, kiedy usłyszą słowo – deszcz – wybierają gazetę i stukają palcami w gazetę, słowo – burza – chowają się pod gazetą i mocno się kulą , słowo kałuża – kładą gazetę i ją przeskakują.

Zabawa „Celuj do kosza”.

Dzieci formują z gazety kule i celują do ułożonego na środku kosza, a potem kule z papieru wkładają do worka niebieskiego przeznaczonego na makulaturę.

  1. Inscenizacja (na dywanie rozłożony jest szary arkusz papieru – boisko).

Dzieci siedzą w kręgu, a Rodzic inscenizuje wiersz „Sznurek Jurka” L. Szołdry, rzucając na papier poszczególne rzeczy, o których jest mowa w wierszu. Tworzy się wielkie dzikie wysypisko.

Tuż za szkołą, bardzo blisko,

kiedyś tam wyrzucił Jurek

poplątany stary sznurek

A nazajutrz obok sznurka

od banana spadła skórka

wyrzucona przez Karola.

Tam też wkrótce Jaś i Ola

wyrzucili bez wahania

swoje torby po śniadaniach

stos papierków po cukierkach

wysypała tam Walerka

Na papierki spadła ścierka,

jakaś pusta bombonierka,

I od lodów sto patyków

pustych kubków moc z plastiku.

Ot tak, od sznurka Jurka,

wnet urosła śmieci górka,

A z tej górki wielka góra,

której szczyt utonął w chmurach

Nie ma miejsca na boisko

lecz śmietnisko mamy blisko

(Mama dorzuca jeszcze plastikowe butelki, szklany słoik, puszkę po napojach.)

Rozmowa na temat wiersza:

– W jaki sposób boisko zamieniło się śmietnik?

– Jak oceniasz postępowanie Jurka i jego kolegów?

– Czy Jurek przewidział konsekwencje wyrzucenia przez siebie poplątanego sznurka?

  1. Moje ekologiczne drzewko – praca plastyczna wykonana z surowców wtórnych.

Dzieci formują z gazety pień drzewa, przyklejają na kartkę, następnie pień smarują farbą, do drzewa domalowują listki palcami maczanymi w farbie (zielony), kwiaty (różowy, biały).

Dodatkowo dla wytrwałych do wyboru

  1. Jak zrobić doniczkę z butelki? – Doniczkowe koty

https://www.youtube.com/watch?v=n3BjX54X7fs

  1. Eko zabawka – SAMOLOT. Zabawka z recyklingu. Jak zrobić zabawkę z odpadów.

https://www.youtube.com/watch?v=nFMkm0MK2Rs

  1. Zabawa improwizacyjna przy deszczowej piosence

https://www.youtube.com/watch?v=L3QdGJA7T4A

 

 

14 kwietnia 2020 przedszkole

Post navigation

Domowe Przedszkole – gr. Biedronki → ← Domowe Przedszkole – gr. Biedronki
Powered by WordPress | theme SG Double
Open toolbar Ustaw kontrast

Ustaw kontrast

  • wysoki kontrastwysoki kontrast
  • Reset Reset
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatnościZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności