TYDZIEŃ V DZIEŃ II
- Zabawy słuchowe – rodzic przygotowuje obrazki, których nazwy rozpoczynają się samogłoskami, np.: osioł, oko, igła, indyk, aparat, umywalka. Dziecko wyszukuje obrazki, których nazwy rozpoczynają się na głoskę: u, o….
- Nauka piosenki: Stary Donald farmę miał
- Koza i koźlątko – rozmowa na podstawie ilustracji. Rodzic przygotowuje obrazek przestawiający kozę i koźlątko oraz krowę i cielątko. Dziecko podaje podobieństwa i różnice w wyglądzie krowy i kozy.
- Zabawa: Kamień
Leży sobie kamień
Na środku podwórka
Leży sobie kamień
A w kamieniu dziurka
A w tej dziurce co?
(ko, mu, miau, hau…) dziecko odgaduje nazwy zwierząt.
- Zagadki słuchowe: Zwierzęta na wsi – dziecko słucha nagrania i podaje nazwę zwierzęcia, którego odgłos usłyszało.
Baran i owca
- Szukaj owieczki – rodzic przygotowuje magiczne pudełko z różnymi materiałami w środku. Rodzic wyjaśnia, że w pudełku schowała się owieczka . Dziecko wkłada rękę do pudełka i opowiada o swoich wrażeniach dotykowych związanych z materiałami – szorstkie, gładkie, miękkie….kiedy odnajduje materiał przypominający futro owcy, głośno wola: Znalazłem!
- Wełniana rodzinka – rozmowa na podstawie obrazka. Rodzic przygotowuje ilustrację przedstawiającą owcę, barana, jagnię. Dziecko podaje różnice i podobieństwa między nimi, podaje nazwy zwierząt. Następnie odpowiada na pytanie: Dlaczego ludzie hodują owce?
- Baranek z popcornu – praca plastyczna
- Gimnastyka – rodzic ćwiczy z dzieckiem (metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne)