IV Tydzień II Dzień
- Słuchanie wiersza pt.: „Pisanki”
„Pisanki” H. Szayerowa
-Zniosła mi kura sześć jajek.
Pytam więc kury:
– czy mogę zjeść?
– Ko,ko, ko..
ani sadzonych, ani na twardo i jajecznicy, nie!
I na miękko , nie!
Nie dam! Choćbym miała pęknąć!
Więc pytam grzecznie kury:
– czy mogę utrzeć te jaja na kogel-mogel?
Spojrzała na mnie -jak na osła-
I zagdakała, wielce wyniosła, że:
– Jaja na pisanki zniosłam!
Rozmowa z dzieckiem na podstawie wiersza.
- Zagadki wielkanocne
Stoliczku nakryj się!
Woła mała Hanka.
I wśród ślicznych
pisanek ustawia … .
(baranka)
Zagląda ciekawie
przez okienko – słonko.
Bo też chce zobaczyć koszyk ze….
(święconką)
W wielkanocnym koszyczku
leżeć będą sobie.
Zanim je tam włożę,
ślicznie je ozdobię.
(pisanki)
Święta! Święta nadeszły!
Wstawajmy! Już rano!
Podzielimy się jajeczkiem,
bo dziś przecież…
(Wielkanoc)
Wielkanocna zupa,
w niej kiełbaska pływa.
Jest tam też jajeczko,
żółte jak słoneczko.
(żurek)
Jeden taki dzień
w całym roku mamy,
że gdy nas obleją,
to się nie gniewamy.
(śmigus-dyngus)
Mały, żółty ptaszek
z jajka się wykluwa,
zamiast piór ma puszek,
więc jeszcze nie fruwa.
(kurczątko)
Wyrośnięta pani,
lukrem jest polana.
Na świątecznym stole
pyszni się od rana.
(babka)
- Nauka piosenki pt.: „Wielkanocna piosenka”
Wielkanocna piosenka
Słowa – Agnieszka Galica
Muzyka – Tadeusz Pabisiak
1. Idą święta wielkanocne, idą święta
O tych świętach każde dziecko pamięta
Pomaluje jajka w kwiatki i gwiazdki
Zrobi na pisankach śliczne obrazki.
2. Idą święta wielkanocne, idą święta
O tych świętach każdy zając pamięta
Do koszyczka zapakuje słodycze
I na święta nam przyniesie moc życzeń.
3. Idą święta wielkanocne, idą święta
O tych świętach i kurczątko pamięta
W żółte piórka się ubierze wesołe
Wśród pisanek będzie biegać po stole.
4. Idą święta wielkanocne, idą święta
O tych świętach nasz baranek pamięta
Ma na szyi złoty dzwonek dźwięczący
Będzie biegał będzie skakał po łące.
- Zestaw zabaw ruchowych
Zabawa z piłką
Dziecko w pozycji na czworakach uderza piłkę czołem i stara się nią trafić do bramki (można ją wyznaczyć za pomocą kręgli, klocków itd.). Rodzice liczą, ile bramek tak zdobędzie.
Tresowany zajączek
Rodzic trzyma hula-hoop, a dziecko przez nie przechodzi lub skacze niczym cyrkowy zwierzaczek przez płonącą obręcz. Przy każdym kolejnym ćwiczeniu możesz unosić hula-hop nieco wyżej.
Tango
Rodzic stoi twarzą do dziecka i trzyma go za ręce. Malec staje na stopach mamy lub taty i zaczynają razem tańczyć w rytmie dowolnie wybranej muzyki.