IV Tydzień I Dzień
CZEKAMY NA ŚWIĘTA WIELKANOCNE
- „Zajączki” – zabawa paluszkowa
„ZAJĄCZKI”
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Dziecko trzyma otwartą dłoń i porusza wszystkimi palcami
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
Palcami drugiej dłoni zamyka palec pierwszy, pozostałe trzyma wyprostowane
Pięć zajączków małych kica na polanie
gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?
Ponownie porusza palcami, tym razem zamyka 2 palce
Pięć zajączków małych kica na polanie
jak się trzy schowają. Ile tu zostanie?
Ponownie porusza palcami, tym razem zmyka 3 palce.
Pięć zajączków małych kica na polanie Porusz wszystkimi palcami.
jak odejdą cztery. Ile tu zostanie? Zamyka cztery palce.
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Porusz wszystkimi paluszkami.
Kiedy pięć się schowa ile tu zostanie?
Zamyka i przytrzymuje wszystkie palce.
Pięć zajączków małych już do mamy kica.
Ponownie porusza wszystkim palcami.
Kocha je ogromnie mama zajęczyca.
Zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.
- Zestaw zabaw ruchowych
„Wyścig z jajem”
Potrzebna będzie łyżka – drewniana lub zwykła, i jajko. Uwaga: żeby zminimalizować straty w jajkach, polecam sztuczne! 😉 Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Żeby nie było tak łatwo i przyjemnie, możemy mierzyć czas, zorganizować wyścig, zaproponować konkretny sposób poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach, na piętach.
„Zajączkowa przeprawa”
Informujemy dziecko, że musi pomóc Zajączkowi przedostać się przez rzekę na drugą stronę za pomocą tratwy. Pokazujemy dziecku, jeśli samo nie będą wiedziały, w jaki sposób poruszać się do przodu siedząc na gazecie, a na ich kolanach kładziemy zajączka. Musi przedostać się do wyznaczonego miejsca, cały czas pilnując, żeby zajączek nie spadł.
- Wysłuchanie przez dziecko opowiadania pt.: „Rodzinne przygotowania do świąt”
W przedświąteczny sobotni poranek Ania wstała bardzo wcześnie. Kiedy zeszła na dół czuła w że w domu dzieje są coś niezwykłego.
– Co mogło dziać się w domu?
Zajrzał do pokoju. Panowała tam niesamowita krzątanina. Domownicy, mama, tata i jej dwaj starsi bracia byli czymś bardzo przejęci i nie zwracali uwagi na małą Anię. Może o mnie zapomnieli pomyślała dziewczynka. Ania patrzyła co robi jej rodzina mama piekła w kuchni pyszne babki i mazurki, jej bracia pomagali tacie w sprzątaniu domu, tylko mała Ania nic nie robiła. Ale gdy zobaczyła ją mama zaprosiła córeczkę do stołu zawołała resztę rodziny i razem zaczęli malować jajka, które mama wcześniej ugotowała. Dziewczynce to zajęcie bardzo się podobało, i chciała malować je przez cały dzień. Ale w pewnym momencie tata ściągną z szafy koszyk i postawił go na stole
I powiedział: najwyższa pora przygotować święconkę i pójść z nią do kościoła. Ania popatrzyła się na tatę ze zdziwieniem i pomyślała co to jest ta święconka. .. a wy jak myślicie co to jest święconka?
- Odpowiadanie na pytania dotyczące tekstu np.,
- Co to jest święconka?
- Gdzie się chodzi ze święconką, z kim powinniśmy iść?
- Co robili domownicy?
Jak myślicie do czego się przygotowywali?
- Rozmowa z dzieckiem na temat zwyczajów wielkanocnych
Jak przygotowujemy się do świąt Wielkanocnych? (porządki przedświąteczne, wysyłanie kartek świątecznych, święcenie palmy wielkanocnej)
Jakie znasz tradycje świąt Wielkanocnych? (święcenie koszyka z pokarmami, robienie pisanek, biały obrus, wielkanocne śniadanie, śmigus-dyngus). - Wykonanie pracy plastycznej „Pisanka”
Metoda i forma pracy – dowolna.
Miłej zabawy