„Kiedy na dworze pada,
to w szatni stoi kolorowych parasoli gromada…”
Zabawy z parasolami rozpoczęliśmy od wysłuchania wiersza A. Łady – Grodzickiej pt.: „Sześć parasoli”. Ilustracje do utworu przygotowały same dzieci: ozdobiły papierowe parasolki w esy floresy, kropki, kółka, kratki, kwiatki… Wykonane przez przedszkolaki parasole wykorzystaliśmy do zabaw matematycznych typu: Tereska schowała parasol w esy floresy. Ile zostało? Dzieci ćwiczyły również spostrzegawczość – odgadywały, której parasolki brakuje. Wiersz posłużył nam także do zabaw językowych. Starszaki wymyślały rymy, np.: parasol w kratki dla Małgorzatki, parasol dla Julka w kółka, a dla Dorotki w kropki… W drugiej części zajęć parasole pomogły dzieciom poprawnie rozumieć określenia: pod, obok, za, przed, z lewej, z prawej strony (Stań przed, za….parasolem). Wiele frajdy sprawiła przedszkolakom zabawa: Kogo brakuję? oraz taniec z parasolkami. Na zakończenie wspólnie wykonaliśmy pracę plastyczną pt. Deszczowa pogoda.
Smutny, szary, listopadowy dzień dzięki kolorowym parasolkom zamienił się w radosny, wesoły czas, pełen wrażeń i wyśmienitej wspólnej zabawy.