TYDZIEŃ VIII DZIEŃ IV
Polska – moja ojczyzna
- Co to jest Polska? – rozmowa na podstawie wiersza Cz. Janczarskiego.
Co to jest Polska?
– Co to jest Polska? –
Spytał Jaś w przedszkolu.
Polska – to wieś
i las,
i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi
do mnie autobus,
i samolot, co leci
wysoko nad tobą.
Polska – to miasto,
strumień i rzeka,
i komin fabryczny
co dymi z daleka,
a nawet obłoki,
gdy nad nami mkną.
Polska to jest także
twój rodzinny dom.
A przedszkole?
Tak – i przedszkole,
i róża w ogrodzie,
i książka na stole.
- Dziecko odpowiada na pytania dorosłego: Jakie pytanie zadał Jaś w przedszkolu?; Co to jest Polska według autora wiersza?; Co to jest Polska według Ciebie?; Co oznacza słowo Ojczyzna?.
- Raz, dwa, trzy tyle zrobisz ty! – zabawa ruchowa z elementem liczenia. Rodzic trzyma przygotowaną kostkę do gry. Dziecko porusza się po pokoju zgodnie z podanym rytmem przez rodzica (rodzic gra np. na drewnianych klockach wolne nutki do marszu, a szybkie nutki do biegania). W czasie przerwy w muzyce dorosły pokazuje określoną ścianę kostki i prosi dziecko, aby zrobiło tyle samo np.: pajacyków, przysiadów lub skoków jak piłeczka.
- Mazurek Dąbrowskiego – słuchanie hymnu w postawie zasadniczej. Nauka pierwszej zwrotki na pamięć.
- Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego
Barwy ojczyste
Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień – to miłość,
biel – serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.
- Godło polski – praca plastyczna
Miłej zabawy 😊😊😊