TYDZIEŃ VIII DZIEŃ III
STROJE LUDOWE
- Mój adres – utrwalanie adresu zamieszkania.
- Stroje ludowe – rodzic pokazuje stroje ludowe np.: spiski, góralski, krakowski. Jeżeli jest możliwość można strój wydrukować i pociąć na 3 poziome części. Dziecko dopasowuje do siebie poszczególne elementy. Następnie wspólnie omawiają elementy stroju, kolorystykę. Rodzic podaje nazwy regionów, z których pochodzą.
- Wzorki na fartuszkach – zabawa dydaktyczna. Dziecko ma figury geometryczne w 4 kształtach i 4 kolorach oraz szablon trapezu jako fartuszek. Rodzic ma przygotowane na paskach papieru układy szeregowe z takich samych figur. Rodzic wyjaśnia, że dziecko będzie miało za zadanie ułożyć ozdobny wzorek na spiskim fartuszku. Dziecko przygląda się przez chwilę układowi. Rodzic zabiera lub zasłania kartkę, a zadaniem dziecka jest ułożenie takiego samego układu. Na koniec dziecko samo wymyśla ozdobny fartuszek.
- Jak rozmawiać z dzieckiem o koronawirusie: