Zespół Szkolno – Przedszkolny we Frydmanie

Oficjalna strona Zespołu Szkolno – Przedszkolnego we Frydmanie

  • Szkoła
    • Patron
    • Historia
    • Nauczyciele
    • Archiwum
  • Dla ucznia i rodzica
    • Zarządzenia
    • Ubezpieczenie
    • Dzwonki
    • Dojazd
    • Podręczniki
    • Rada Rodziców
    • Samorząd uczniowski
    • Sukcesy naszych uczniów
    • Dyżury nauczycieli
    • Regulaminy i procedury
    • Wytyczne dla zdających egzamin
    • RODO
  • Projekty
    • Wolontariat
    • Akademia Mistrzów Techniki
    • Bezpieczna szkoła
    • Indywidualne potrzeby – powszechne możliwości
    • Mieć wyobraźnię miłosierdzia
    • Małopolska Tarcza Humanitarna
    • Szlachetna Paczka
    • Akcja zbierania nakrętek
    • Szkolny Festiwal Nauki
    • Doradztwo zawodowe
    • CodeWeek
      • CodeWeek 2020
      • CodeWeek 2021
      • CodeWeek 2022
  • Przedszkole
    • Aktulaności
    • Nasze prace
      • Pszczółki
        • Archiwum
    • Kontakt
  • Konkursy
    • PROSTO Z POLA NA IDOLA
    • ENJOY READING
  • Rekrutacja
  • Kontakt
  • Kółka zainteresowań
    • Kółko plastyczne 2024/25
    • Laboratoria Przyszłości

Domowe Przedszkole – gr. Biedronki

VI Tydzień

IV Dzień

 

  1. Rodzic zaprasza dziecko, żeby usiadło z nim na podłodze. Wysypuje na środku różnego rodzaju odpady i kartki ze zdjęciami szklanej butelki i pyta dzieci:
  • Co to jest?
  • Skąd się biorą śmieci?
  • Gdzie można spotkać śmieci?
  • Czy dzieci wiedzą, co się robi ze śmieciami? Gdzie powinny trafić?
  • Czy wiedzą, co to jest segregacja odpadów?
  • Jakie znają kolory pojemników?
  • Czy wiedzą, jakie śmieci powinny do nich trafić?

Rodzic pokazuje dziecku trzy pojemniki (worki na śmieci w trzech różnych kolorach) i wyjaśnia dziecku przeznaczenie poszczególnych pojemników. Wskazuje na konkretnych przykładach, do którego pojemnika, jakie odpady wrzucamy.

  1. Zabawa ruchowa „Śmieciarki” – Dziecko zamienia się w „śmieciarki”. Kiedy rodzic gra na instrumencie, dziecko – śmieciarka jeździ po mieście – własny pokój, kuchnia i szuka śmieci. Gdy  rodzic przestaje grać, dziecko – śmieciarka udaje się do właściwego pojemnika lub worka i zatrzymuje się obok niego. Rodzic pyta  dziecko, z jakiego tworzywa ma  śmieci i czy prawidłowo odszukał pojemnik. Dziecko wrzuca śmieci do odpowiednich pojemników. Zabawa trwa do momentu, aż wszystkie śmieci zostaną posegregowane.

 

  1. Segregacja ważna sprawa

Rodzic mówi dziecku o tym, że ważne jest segregowanie odpadów do odpowiednich pojemników. Kiedy odpady są posegregowane, można z nich stworzyć nowe rzeczy. Ponowne wykorzystanie i przetworzenie odpadów nazywane jest recyklingiem. Rodzic pyta dziecko, co można zrobić z odpadów, do czego można je wykorzystać?

  1. „Instrument” –wykonanie pracy technicznej z wykorzystaniem odpadów.

Rodzic proponuje dziecku, aby wspólnie z odpadów zrobili instrumenty muzyczne.

PRZYKŁADY

Pokazuje, jak zrobić grzechotkę z butelki, bębenek z kartonika, ozdobić dwa kubeczki od jogurtów do stukania o siebie nawzajem.

Po zakończeniu pracy, dzieci segregują pozostałe niepotrzebne odpady do właściwych pojemników.

 

5 .ZoZi – Świat w naszych rękach (ekologiczna piosenka dla dzieci)

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

 

22 kwietnia 2020 przedszkole

Post navigation

Zdalne przedszkole w domu – gr. pięciolatki → ← Zdalne przedszkole w domu – gr. pięciolatki
Powered by WordPress | theme SG Double
Otwórz pasek narzędzi Ustaw kontrast

Ustaw kontrast

  • wysoki kontrastwysoki kontrast
  • Resetuj Resetuj
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatnościZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności