VI Tydzień
III Dzień
1.Rozmowa z dzieckiem na temat:
„ Jak należy zachować w lesie?”
* nie można hałasować
* nie wolno rozpalać ogniska
* nie wolno płoszyć zwierząt, ptaków
* nie wolno niszczyć mrowisk
* nie można łamać gałęzi drzew, krzewów
* nie wolno śmiecić ( butelki ze szkła mogą być przyczyną pożaru)
A co można robić w lesie?
* spacerować
* zbierać owoce leśne i grzyby
* obserwować zwierzęta itp.
- Słuchanie wiersza pt.: „CZYSTY LAS”
- Rozmowy z dzieckiem na temat wiersza.Swego czasu do przedszkola,
przyszła sobie Krysia moja.
Mówi wszystkim: moje dzieci,
nie będziemy dzisiaj śmiecić.Dziś sprzątanie świata jest,
dla nas wszystkich wielki test.
Miotła, grabie pójdą w ruch
i już czysto będzie tu.Dzieci w lesie się krzątają,
wszystkie śmieci wysprzątają.
Już niedługo będzie czysto,
jak na wielką uroczystość.Było brudno w naszym lesie,
bo kto mógł przynosił śmiecie.
Teraz wszystko wysprzątane,
i do worków powrzucane.Wszystkie dzieci tu sprzątały,
nawet Kuba bardzo mały.
Tę nowinę wiatr nam niesie:
„żyjmy wszyscy w czystym lesie”.
- „Czysty las wokół nas”- wykonanie pracy plastyczno-technicznej.
Metoda i forma pracy: dowolna
- Zestaw zabaw ruchowych
Zabawa z elementem czworakowania.
Czworakowanie wg wyznaczonego slalomu. Dziecko na czworakach omija zabawki zastępujące pachołki według wyznaczonego slalomu.
Skoki mniejsze i większe
Skoki przez drabinkę – Wykonajcie drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.
Gazety leżą na podłodze są to „kałuże” – dziecko biega, maszeruje, skacze przez „kałuże”, omijając je.