Zespół Szkolno – Przedszkolny we Frydmanie

Oficjalna strona Zespołu Szkolno – Przedszkolnego we Frydmanie

  • Szkoła
    • Patron
    • Historia
    • Nauczyciele
    • Archiwum
  • Dla ucznia i rodzica
    • Zarządzenia
    • Ubezpieczenie
    • Dzwonki
    • Dojazd
    • Podręczniki
    • Rada Rodziców
    • Samorząd uczniowski
    • Sukcesy naszych uczniów
    • Dyżury nauczycieli
    • Regulaminy i procedury
    • Wytyczne dla zdających egzamin
    • RODO
  • Projekty
    • Wolontariat
    • Akademia Mistrzów Techniki
    • Bezpieczna szkoła
    • Indywidualne potrzeby – powszechne możliwości
    • Mieć wyobraźnię miłosierdzia
    • Małopolska Tarcza Humanitarna
    • Szlachetna Paczka
    • Akcja zbierania nakrętek
    • Szkolny Festiwal Nauki
    • Doradztwo zawodowe
    • CodeWeek
      • CodeWeek 2020
      • CodeWeek 2021
      • CodeWeek 2022
  • Przedszkole
    • Aktulaności
    • Nasze prace
      • Pszczółki
        • Archiwum
    • Kontakt
  • Konkursy
    • PROSTO Z POLA NA IDOLA
    • ENJOY READING
  • Rekrutacja
  • Kontakt
  • Kółka zainteresowań
    • Kółko plastyczne 2024/25
    • Laboratoria Przyszłości

Domowe Przedszkole – gr. Biedronki

TYDZIEŃ V DZIEŃ V

Ptaki na podwórku

  • Wierszyk do rysowania: Jajko

 

Leżały dwa jaja na wysokiej grzędzie ( dziecko rysuje poziomą linię od lewej do prawej na wysokości czubka głowy)

A czyje to, czyje duże jajko będzie (rysuje oburącz kształt dużego jajka)

Leżały dwa jajka na wysokiej grzędzie (rysuje poziomą linię od lewej do prawej na wysokości czubka głowy)

A czyje to, czyje małe jajko będzie (rysuje oburącz kształt małego jajka)

Jedno małe, drugie duże, jedno gęsie, drugie kurze (rysuje na zmianę kształt małego i dużego jajka)

  • Żółte kuleczki – zabawy matematyczne na podstawie wiersza I. Laris

 

,,Czubatka mamą”

sł. Irena Laris

 

Wysiedziała kwoka bielutkie jajeczka.

Wylęgły się żółte kuleczki puchate.

Wodziła je drogą po łące, gdzie rzeczka.

 Dumne, że do mamy podobne i taty.

Kuleczki tak za nią równiutko się toczą.

 Czubatka prowadzi w tę, to w tamtą stronę.

 Tu smaczne ziarenko, tam robaczki zoczą.

Na końcu najmniejsze, to zawsze spóźnione

 -zgrabniutko i lekko, poruszać się w chodzie,

 skrzydełka czasami rozwinąć na boki.

 Wykąpać czyściutko w piaseczku- nie w wodzie!.

 I z gracją, jak mama, małe stawiać kroki.

– Raz idą, a rzeczka tuż obok przepływa.

O zgrozo! Plusnęły i prądem niesione już płyną!

Na brzegu Kwoka głową kiwa.

 Na końcu najmniejsze, to zawsze spóźnione

. A Czubatka biega, wciąż po brzegu wkoło.

– Potopią się jeszcze Te moje malusie!

 – A kulki żółciutkie pływają wesoło.

Na pewno już wiecie- były to kaczusie.

Po wysłuchaniu wiersza dziecko odpowiada na pytania: Co się wykluło z jajek? Jak miała na imię kura? Co zrobiły pisklęta, gdy zobaczyły wodę? O co martwiła się Czubatka? Dlaczego hodujemy kury, kaczki, indyki czy gęsi? Rodzic układa na stole 5 sylwet kurczaków i owali (jajka) tak, aby kurczątka były schowane pod „jajkami”. Dziecko liczy jajka od lewej do prawej i podaje ich liczbę (5). Potem rodzic zabiera  owale (jajko pękło) i pokazują się pisklęta. Dziecko je liczy od lewej i podaje ich liczbę (5).

  • Kogut – praca plastyczna

https://youtu.be/orI_yF1YKrk

Miłego dnia 😊😊😊

 

 

 

 

16 kwietnia 2020 przedszkole

Post navigation

Zdalne przedszkole w domu – gr. pięciolatki → ← Zdalne przedszkole w domu – gr. pięciolatki
Powered by WordPress | theme SG Double
Open toolbar Ustaw kontrast

Ustaw kontrast

  • wysoki kontrastwysoki kontrast
  • Reset Reset
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatnościZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności