Wielkanocny koszyk – środa
- Zabawy matematyczne z pisankami
– Układanie w pętlach przez dzieci i rodziców odpowiedniej liczby pisanek wyciętych wcześniej z kolorowego papieru
– Porównywanie gdzie jest więcej, gdzie mniej, o ile więcej o ile mniej
– Dodawanie, odejmowanie
Połącz takie same zajączki
https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/03/WielkanocneZajaczki-1.pdf
- Zabawa ruchowa „Mama kwoka i kurczątka”
Gdy Rodzic „gra” np. uderzając łyżeczką o blat stołu, wtedy świeci słonko, kurczaki wychodzą na podwórko, grzebią nóżką w trawce, szukają ziarenek (dziecko ruchem naśladuje kurczaczki). Gdy dźwięk się zmieni zachodzi słonko i zaczyna się burza. Kurczaczki szybciutko, chowają się pod skrzydła mamy kwoki.
- Zabawa „Zgadnij, co to” – dzieci losują z zamkniętymi oczami z sakiewki jeden przedmiot i próbują poprzez sam dotyk zgadnąć, co to jest np. pisanka, klucze, kredka i inne przedmioty, które ukryte zostały przez Rodzica.
- Zabawa pamięciowa „W moim koszyczku jest…”- dziecko wylicza co znajduje się w jego koszyczku. Po chwili wychodzi do drzwi, a mama chowa 1, lub 2 przedmioty z koszyczka. Po przyjściu dziecko wylicza co jest a czego brakuje w koszyczku.
5.Wysłuchanie przez dzieci opowiadania.
W przedświąteczny sobotni poranek Ania wstała bardzo wcześnie. Kiedy zeszła na dół czuła że w domu dzieje się coś niezwykłego.
– Co mogło dziać się w domu?
Zajrzała do pokoju. Panowała tam niesamowita krzątanina. Domownicy, mama, tata i jej dwaj starsi bracia byli czymś bardzo przejęci i nie zwracali uwagi na małą Anię. Może o mnie zapomnieli pomyślała dziewczynka. Ania patrzyła co robi jej rodzina. Mama piekła w kuchni pyszne babki i mazurki, jej bracia pomagali tacie w sprzątaniu domu, tylko mała Ania nic nie robiła. Ale gdy zobaczyła ją mama zaprosiła córeczkę do stołu zawołała resztę rodziny i razem zaczęli malować jajka, które mama wcześniej ugotowała. Dziewczynce to zajęcie bardzo się podobało, i chciała malować je przez cały dzień. Ale w pewnym momencie tata ściągnął z szafy koszyk i postawił go na stole
I powiedział: najwyższa pora przygotować święconkę i pójść z nią do kościoła. Ania popatrzyła się na tatę ze zdziwieniem i pomyślała co to jest ta święconka. .. a wy jak myślicie co to jest święconka?
Odpowiadanie na pytania dotyczące tekstu np.,
Co to jest święconka?
Gdzie się chodzi ze święconką, z kim powinniśmy iść?
Co robili domownicy?
Jak myślicie do czego się przygotowywali?
6.„Wielkanocny Koszyk”
https://www.youtube.com/watch?v=84MQP7KNC2g
Co symbolizują potrawy z koszyka wielkanocnego? Rozmowa z dzieckiem na temat oglądanej prezentacji
- Zabawa ruchowa– w poszukiwaniu pisanek. Rodzic chowa pisankę, a dziecko jej szuka przy słowach „ciepło, zimno”
8.Propozycje aktywności w ramach edukacji domowej
http://boberkowy-world.blogspot.com/2018/03/wielkanocny-koszyczek-z-pisankami-praca.ht
- Głoskowanie
Sprawne czytanie to podstawowa umiejętność, którą dziecko będzie kształcić podczas nauki w szkole. Okres przedszkolny jest natomiast czasem, kiedy malucha przygotowywać należy do późniejszego nauczania. Wykorzystać można do tego zabawę edukacyjną w literowanie. Na kartce wypisujemy drukowanymi literami nazwę jakiegoś przedmiotu, a zadaniem dziecka będzie wskazanie kolejnych liter i głośne przeliterowanie każdego wyrazu, tak by wyraźnie wypowiedzieć i oddzielić każdą głoskę. Nie powinniśmy jednak uczyć głoskować wyrazów, które różnią się zapisem od wymowy, ponieważ dziecko może mieć w szkole problemy z pisownią
10. Origami – Koszyczek Wielkanocny