Zespół Szkolno – Przedszkolny we Frydmanie

Oficjalna strona Zespołu Szkolno – Przedszkolnego we Frydmanie

  • Szkoła
    • Patron
    • Historia
    • Nauczyciele
    • Archiwum
  • Dla ucznia i rodzica
    • Zarządzenia
    • Ubezpieczenie
    • Dzwonki
    • Dojazd
    • Podręczniki
    • Rada Rodziców
    • Samorząd uczniowski
    • Sukcesy naszych uczniów
    • Dyżury nauczycieli
    • Regulaminy i procedury
    • Wytyczne dla zdających egzamin
    • RODO
  • Projekty
    • Wolontariat
    • Akademia Mistrzów Techniki
    • Bezpieczna szkoła
    • Indywidualne potrzeby – powszechne możliwości
    • Mieć wyobraźnię miłosierdzia
    • Małopolska Tarcza Humanitarna
    • Szlachetna Paczka
    • Akcja zbierania nakrętek
    • Szkolny Festiwal Nauki
    • Doradztwo zawodowe
    • CodeWeek
      • CodeWeek 2020
      • CodeWeek 2021
      • CodeWeek 2022
  • Przedszkole
    • Aktulaności
    • Nasze prace
      • Pszczółki
        • Archiwum
    • Kontakt
  • Konkursy
    • PROSTO Z POLA NA IDOLA
    • ENJOY READING
  • Rekrutacja
  • Kontakt
  • Kółka zainteresowań
    • Kółko plastyczne 2024/25
    • Laboratoria Przyszłości

Zdalne przedszkole w domu – gr. pięciolatki

Wielkanocny koszyk – środa

  1. Zabawy matematyczne z pisankami

– Układanie w pętlach przez dzieci i rodziców odpowiedniej liczby pisanek wyciętych wcześniej z kolorowego papieru

– Porównywanie gdzie jest więcej, gdzie mniej, o ile więcej o ile mniej

– Dodawanie, odejmowanie

Połącz takie same zajączki

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/03/WielkanocneZajaczki-1.pdf

  1. Zabawa ruchowa „Mama kwoka i kurczątka”

Gdy Rodzic „gra”  np. uderzając łyżeczką o blat stołu, wtedy świeci słonko, kurczaki wychodzą na podwórko, grzebią nóżką w trawce, szukają ziarenek (dziecko ruchem naśladuje kurczaczki). Gdy dźwięk się zmieni zachodzi słonko i zaczyna się burza. Kurczaczki szybciutko, chowają się pod skrzydła mamy kwoki.

  1. Zabawa „Zgadnij, co to” – dzieci losują z zamkniętymi oczami z sakiewki jeden przedmiot i próbują poprzez sam dotyk zgadnąć, co to jest np. pisanka, klucze, kredka i inne przedmioty, które ukryte zostały przez Rodzica.
  2. Zabawa pamięciowa „W moim koszyczku jest…”- dziecko wylicza co znajduje się w jego koszyczku. Po chwili wychodzi do drzwi, a mama chowa 1, lub 2 przedmioty z koszyczka. Po przyjściu dziecko wylicza co jest a czego brakuje w koszyczku.

5.Wysłuchanie przez dzieci opowiadania.

W przedświąteczny sobotni poranek Ania wstała bardzo wcześnie. Kiedy zeszła na dół czuła że w domu dzieje się coś niezwykłego.

– Co mogło dziać się w domu?

Zajrzała do pokoju. Panowała tam niesamowita krzątanina. Domownicy, mama, tata i jej dwaj starsi bracia byli czymś bardzo przejęci i nie zwracali uwagi na małą Anię. Może o mnie zapomnieli pomyślała dziewczynka. Ania patrzyła co robi jej rodzina. Mama piekła w kuchni pyszne babki i mazurki, jej bracia pomagali tacie w sprzątaniu domu, tylko mała Ania nic nie robiła. Ale gdy zobaczyła ją mama zaprosiła córeczkę do stołu zawołała resztę rodziny i razem zaczęli malować jajka, które mama wcześniej ugotowała. Dziewczynce to zajęcie bardzo się podobało, i chciała malować je przez cały dzień. Ale w pewnym momencie tata ściągnął z szafy koszyk i postawił go na stole

I powiedział: najwyższa pora przygotować święconkę i pójść z nią do kościoła. Ania popatrzyła się na tatę ze zdziwieniem i pomyślała co to jest ta święconka. .. a wy jak myślicie co to jest święconka?

Odpowiadanie na pytania dotyczące tekstu np.,

Co to jest święconka?

Gdzie się chodzi ze święconką, z kim powinniśmy iść?

Co robili domownicy?

Jak myślicie do czego się przygotowywali?

6.„Wielkanocny Koszyk”

https://www.youtube.com/watch?v=84MQP7KNC2g

Co symbolizują potrawy z koszyka wielkanocnego? Rozmowa z dzieckiem na temat oglądanej prezentacji

  1. Zabawa ruchowa– w poszukiwaniu pisanek. Rodzic chowa pisankę, a dziecko jej szuka przy słowach „ciepło, zimno”

8.Propozycje aktywności w ramach edukacji domowej

http://boberkowy-world.blogspot.com/2018/03/wielkanocny-koszyczek-z-pisankami-praca.ht

  1. Głoskowanie

Sprawne czytanie to podstawowa umiejętność, którą dziecko będzie kształcić podczas nauki w szkole. Okres przedszkolny jest natomiast czasem, kiedy malucha przygotowywać należy do późniejszego nauczania. Wykorzystać można do tego zabawę edukacyjną w literowanie. Na kartce wypisujemy drukowanymi literami nazwę jakiegoś przedmiotu, a zadaniem dziecka będzie wskazanie kolejnych liter i głośne przeliterowanie każdego wyrazu, tak by wyraźnie wypowiedzieć i oddzielić każdą głoskę. Nie powinniśmy jednak uczyć głoskować wyrazów, które różnią się zapisem od wymowy, ponieważ dziecko może mieć w szkole problemy z pisownią

10. Origami – Koszyczek Wielkanocny

 

 

 

 

 

 

 

 

7 kwietnia 2020 przedszkole

Post navigation

Domowe Przedszkole – gr. Biedronki → ← Zdalne przedszkole w domu – gr. pięciolatki
Powered by WordPress | theme SG Double
Open toolbar Ustaw kontrast

Ustaw kontrast

  • wysoki kontrastwysoki kontrast
  • Reset Reset
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatnościZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności