Zespół Szkolno – Przedszkolny we Frydmanie

Oficjalna strona Zespołu Szkolno – Przedszkolnego we Frydmanie

  • Szkoła
    • Patron
    • Historia
    • Nauczyciele
    • Archiwum
  • Dla ucznia i rodzica
    • Zarządzenia
    • Ubezpieczenie
    • Dzwonki
    • Dojazd
    • Podręczniki
    • Rada Rodziców
    • Samorząd uczniowski
    • Sukcesy naszych uczniów
    • Dyżury nauczycieli
    • Regulaminy i procedury
    • Wytyczne dla zdających egzamin
    • RODO
  • Projekty
    • Wolontariat
    • Akademia Mistrzów Techniki
    • Bezpieczna szkoła
    • Indywidualne potrzeby – powszechne możliwości
    • Mieć wyobraźnię miłosierdzia
    • Małopolska Tarcza Humanitarna
    • Szlachetna Paczka
    • Akcja zbierania nakrętek
    • Szkolny Festiwal Nauki
    • Doradztwo zawodowe
    • CodeWeek
      • CodeWeek 2020
      • CodeWeek 2021
      • CodeWeek 2022
  • Przedszkole
    • Aktulaności
    • Nasze prace
      • Pszczółki
        • Archiwum
    • Kontakt
  • Konkursy
    • PROSTO Z POLA NA IDOLA
    • ENJOY READING
  • Rekrutacja
  • Kontakt
  • Kółka zainteresowań
    • Kółko plastyczne 2024/25
    • Laboratoria Przyszłości

Domowe przedszkole – gr. Biedronki

II Tydzień

V Dzień

 

  1. „Witamy swoje palce” – zabawa matematyczna 

Kciuki gotowe? Tak! – pięść zaciśnięta, wystawiony kciuk
Wskazujące gotowe? Tak! – wystawiony drugi palec
Środkowe gotowe? Tak! – wystawiony trzeci palec
Serdeczne gotowe? Tak! – wystawiony czwarty palec
Małe gotowe? Tak! – wystawiony piąty palec
Wszystkie palce gotowe? Tak!
Schowajcie się za głowę! – schowanie dłoni za głowę

Następnie dziecko przelicza swoje palce poprzez dotyk o policzek z jednoczesnym nazywaniem ich. Określenie ile palców jest w jednej dłoni oraz ile razem jest w obu dłoniach.

 

  1. Zabawa rytmiczna „Słonko po deszczu”

 

Pada deszczyk! Pada deszczyk!
i po liściach tak szeleści…
Kap! Kap! Kap!
(dziecko w przysiadzie bębni rytmicznie palcami o podłogę)

 

Zatuliły kwiatki płatki,
główki chylą do rabatki!
Kap! Kap! Kap!
(dziecko w przysiadzie chowa głowę)

Deszcz ustaje – płyną chmury –
Kwiaty wznoszą się do góry.
Ho! Ho! Ho!
(dziecko wznosi stopniowo głowę i ramiona)

Wiatr tu pędzi na wyścigi,
Wiatr kołysze nam łodygi!
Chlapu!, chlap!
(dziecko w rozkroku kołysze się na boki)

Biegną dzieci tu z ochotą:
Uważajcie – takie błoto!
Wiu! Wiuu! Wiuuu!
(dziecko biegnie na palcach)

Byle słonko nam nie zaszło –
róbmy prędko z błota – masło!
Chlap! Ciap! Ciap!
(dziecko przebiera nogami w miejscu)

 

 

Teraz – baczność – kroki duże –
przeskoczymy przez kałużę!
Hop! Hop! Hop!
(bieg i podskoki)

 

Już pogoda – słonko świeci,
maszerują w pole dzieci –
Raaz – dwaa – trzyy!

 

(dziecko maszeruje rytmicznie)

 

  1. SŁUCHANIE WIERSZA „WIOSNA”

   Po wysłuchaniu tekstu dziecko odpowiada na pytania R., np.:

O kim jest wiersz?; Kto powrócił z dalekiej Afryki?; Co słychać w krzewach?; Kto śpi na listeczku?

   (Zachęcamy rodziców  do wymyślenia wspólnie z dzieckiem improwizacji ruchowej do wiersza)

 

Przyszła do nas pani wiosna,

cała w sukni z kwiatów.

Uśmiechnięta i radosna,

wśród lecących ptaków.

Powróciły z nią bociany,

z dalekiej Afryki.

Żaby w stawie się zbudziły,

misie i jeżyki.

W krzewach słychać śpiew skowronka,

słonko mocniej grzeje.

Na listeczku śpi biedronka,

wiatr leciutko wieje.

Witaj wiosno! Piękna pani.

Cieszy nas twój powrót.

Zieleń liści, świerszczy granie,

kwiatów pełen ogród.

 

 

  1. Zagadki wiosenne

 

Nadchodzi po zimie,
znasz dobrze jej imię.
Kroczy w kwiatów pąkach
i w promieniach słonka.

(wiosna)

 

Wietrzyk wiosnę niesie,
ciepłe są już ranki.
A za wioską w lesie
zakwitły … .

(sasanki)

 

Pióra biało-czarne, buciki czerwone.

Uciekają przed nim żaby, gdy idzie w ich stronę.

(bocian)

 

 

 

Kukaniem nas do lasu zaprasza,

Że wiosna już przyszła wszystkim

ogłasza.

(kukułka)

 

 

 

Żółte są jak kaczki, lubią rosnąć w wodzie.

I nieczęsto te kwiatki  spotkasz w ogrodzie.

(kaczeńce)

 

Gdy się chow za chmury, świata się

staje ponury, a weselej na świecie

kiedy śmieje się z góry.

(słońce)

 

 

Zobaczysz je wiosną, gdy na wierzbach rosną.

Srebrne futra mają, jak się nazywają?

(bazie/kotki)

 

 

 

 

 

 

 

 

26 marca 2020 przedszkole

Post navigation

Już przyszła wiosna – zdalne lekcje dla pięciolatków c.d. → ← Domowe przedszkole – jęz. angielski
Powered by WordPress | theme SG Double
Open toolbar Ustaw kontrast

Ustaw kontrast

  • wysoki kontrastwysoki kontrast
  • Reset Reset
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatnościZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności