Zespół Szkolno – Przedszkolny we Frydmanie

Oficjalna strona Zespołu Szkolno – Przedszkolnego we Frydmanie

  • Szkoła
    • Patron
    • Historia
    • Nauczyciele
    • Archiwum
  • Dla ucznia i rodzica
    • Zarządzenia
    • Ubezpieczenie
    • Dzwonki
    • Dojazd
    • Podręczniki
    • Rada Rodziców
    • Samorząd uczniowski
    • Sukcesy naszych uczniów
    • Dyżury nauczycieli
    • Regulaminy i procedury
    • Wytyczne dla zdających egzamin
    • RODO
  • Projekty
    • Wolontariat
    • Akademia Mistrzów Techniki
    • Bezpieczna szkoła
    • Indywidualne potrzeby – powszechne możliwości
    • Mieć wyobraźnię miłosierdzia
    • Małopolska Tarcza Humanitarna
    • Szlachetna Paczka
    • Akcja zbierania nakrętek
    • Szkolny Festiwal Nauki
    • Doradztwo zawodowe
    • CodeWeek
      • CodeWeek 2020
      • CodeWeek 2021
      • CodeWeek 2022
  • Przedszkole
    • Aktulaności
    • Nasze prace
      • Pszczółki
        • Archiwum
    • Kontakt
  • Konkursy
    • PROSTO Z POLA NA IDOLA
    • ENJOY READING
  • Rekrutacja
  • Kontakt
  • Kółka zainteresowań
    • Kółko plastyczne 2024/25
    • Laboratoria Przyszłości

Podróż do wnętrza Ziemi – rodzinne warsztaty plastyczne dla pięciolatków

Potrzebne materiały:

– arkusze białego papieru lub kartonu 100 x70, tektura budowlana szara

– taśma klejąca, taśma dwustronna, nożyczki, kredki, flamastry

Przygotowanie:

Podłogę pokrywamy arkuszami białego papieru, sklejamy taśmą i przewracamy na drugą stronę taśmą w dół żeby nie przeszkadzała w rysowaniu. Połowę białej planszy przykrywamy tekturą budowlaną, którą przyklejamy małymi kawałeczkami taśmy dwustronnej. Tym sposobem dzielimy karton na część podwodną – białą i podziemną – szarą.

Wprowadzenie:

Wspólna rozmowa o tym co można znaleźć POD ZIEMIĄ, kto tam mieszka, co człowiek tam umieszcza i buduje i jak głęboko dociera. Warto poruszyć tematy związane z podziemnymi zwierzętami, kablami i podziemną infrastrukturą, tunelami, metrem, wykopaliskami, jaskiniami i kopalniami.

Rozmowa o tym co można znaleźć i spotkać POD WODĄ. Warto wspomnieć o wodnych stworzeniach i o nurkowaniu. Przy okazji można opowiedzieć o tym jak zbudowana jest nasza planeta i zastanowić się, czego dowiadujemy się o świecie badając wnętrze ziemi i dna oceanów.

Warsztaty plastyczne:

Dzieci pracują samodzielnie. Mogą wybrać część podziemną (szarą), lub podwodną (białą)

Część podwodna – dziecko kładzie się na kartonie a Rodzic ołówkiem odrysowuje jego kontur. Dziecko ubiera swój kontur w skafander nurka dorysowując kredkami odpowiednie elementy. Następnie rysuje wokół nurka morskie zwierzęta, wodorosty, zatopione statki, skarby itp.

Część podziemna – dziecko bawi się w wykopaliska, kopie w tekturze tunele, odrywając ją po kawałeczku. Na białym papierze pod spodem rysuje wszystko co można znaleźć pod ziemią – robaczki , rury, kable, kanały , tunele, skamieniałości, zakopane przed wiekami skarby. Zabawa będzie jeszcze ciekawsza, jeśli przed położeniem tektury narysujemy na papierze rozmaite znaleziska (skamieliny, szkielet dinozaura, nora kreta itp.)

Życzę udanej zabawy!!!

 

18 marca 2020 przedszkole

Post navigation

Domowe przedszkole – logopedia → ← Domowe przedszkole w gr. Biedronki
Powered by WordPress | theme SG Double
Otwórz pasek narzędzi Ustaw kontrast

Ustaw kontrast

  • wysoki kontrastwysoki kontrast
  • Resetuj Resetuj
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatnościZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności