Potrzebne materiały:
– arkusze białego papieru lub kartonu 100 x70, tektura budowlana szara
– taśma klejąca, taśma dwustronna, nożyczki, kredki, flamastry
Przygotowanie:
Podłogę pokrywamy arkuszami białego papieru, sklejamy taśmą i przewracamy na drugą stronę taśmą w dół żeby nie przeszkadzała w rysowaniu. Połowę białej planszy przykrywamy tekturą budowlaną, którą przyklejamy małymi kawałeczkami taśmy dwustronnej. Tym sposobem dzielimy karton na część podwodną – białą i podziemną – szarą.
Wprowadzenie:
Wspólna rozmowa o tym co można znaleźć POD ZIEMIĄ, kto tam mieszka, co człowiek tam umieszcza i buduje i jak głęboko dociera. Warto poruszyć tematy związane z podziemnymi zwierzętami, kablami i podziemną infrastrukturą, tunelami, metrem, wykopaliskami, jaskiniami i kopalniami.
Rozmowa o tym co można znaleźć i spotkać POD WODĄ. Warto wspomnieć o wodnych stworzeniach i o nurkowaniu. Przy okazji można opowiedzieć o tym jak zbudowana jest nasza planeta i zastanowić się, czego dowiadujemy się o świecie badając wnętrze ziemi i dna oceanów.
Warsztaty plastyczne:
Dzieci pracują samodzielnie. Mogą wybrać część podziemną (szarą), lub podwodną (białą)
Część podwodna – dziecko kładzie się na kartonie a Rodzic ołówkiem odrysowuje jego kontur. Dziecko ubiera swój kontur w skafander nurka dorysowując kredkami odpowiednie elementy. Następnie rysuje wokół nurka morskie zwierzęta, wodorosty, zatopione statki, skarby itp.
Część podziemna – dziecko bawi się w wykopaliska, kopie w tekturze tunele, odrywając ją po kawałeczku. Na białym papierze pod spodem rysuje wszystko co można znaleźć pod ziemią – robaczki , rury, kable, kanały , tunele, skamieniałości, zakopane przed wiekami skarby. Zabawa będzie jeszcze ciekawsza, jeśli przed położeniem tektury narysujemy na papierze rozmaite znaleziska (skamieliny, szkielet dinozaura, nora kreta itp.)
Życzę udanej zabawy!!!